Xagyg
Topic Author
Posts: 3
Joined: Thu 20 Oct 2016, 19:05

Resor mellan system

Thu 20 Oct 2016, 19:14

Hej. Har precis fått hem mitt exemplar av Coriolis, helt suveränt spel. Perfekt spel för att introducera mina barn till min gamla ungdoms hobby. 

Men jag har en fråga angående resor mellan olika system. Vet inte om jag har fattat de rätt, men kan man bara hoppa till de närmsta systemet från det system man är i, tillexempel om jag är i Kua systemet och vill resa till Dabaran, måste jag då hoppa till Hamura, göra ett nytt portalhopp från Hamura till Taon, o.s.v tills jag kommer till Dabaran. Eller kan man använda portalerna och hoppa direkt från Kua-Dabaran utan mellan landningar?
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Resor mellan system

Thu 20 Oct 2016, 19:21

Hej. Har precis fått hem mitt exemplar av Coriolis, helt suveränt spel. Perfekt spel för att introducera mina barn till min gamla ungdoms hobby. 

Men jag har en fråga angående resor mellan olika system. Vet inte om jag har fattat de rätt, men kan man bara hoppa till de närmsta systemet från det system man är i, tillexempel om jag är i Kua systemet och vill resa till Dabaran, måste jag då hoppa till Hamura, göra ett nytt portalhopp från Hamura till Taon, o.s.v tills jag kommer till Dabaran. Eller kan man använda portalerna och hoppa direkt från Kua-Dabaran utan mellan landningar?
Hej,
Du hoppar till närmsta system genom portalerna och därmed blir det flera portalhopp för att ta dig till ett fjärran system. Om jag inte minns fel är det i regel 0,5 AD mellan portalerna i ett system (med risk för att detta endast gäller Kua-systemet, eventuellt är det fler än två portaler i något system)
 
Xagyg
Topic Author
Posts: 3
Joined: Thu 20 Oct 2016, 19:05

Re: Resor mellan system

Thu 20 Oct 2016, 19:24

Tackar så mycket, var precis det jag tänkte att de var. 
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Resor mellan system

Fri 21 Oct 2016, 08:30

Det är också dyrt att förbereda portalhopp, så ofta samlas konvojer av skepp i väntan på medresenärer eller så försöker man haka på bulkfraktare eller annan halvreguljär trafik som kan sänka priset. Gyllene tillfällen att introducera roliga SLPs och få höra historier från när och fjärran!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests