• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: CORIOLIS - ERRATA

Fri 16 Dec 2016, 21:08

För en som lockas av och funderar på att köpa Coriolis ligger det ju nära till hands att bli avskräckt av den mängd regelfel som dryftats här. Är ett nytryck påtänkt av Fria Ligan eller kommer man få stå ut med löspapperserrata och/eller klisterlappsregelböcker?

--Mormegill 
Hej!
Regelfelen är många, inget tu tal om det, men jag vill påstå att de trots allt är ganska små. Spelets grundmekanik fungerar. Felen gäller framförallt enskilda föremål och tillval på rymdskepp. Så fort vi får näsan över vattnet kommer vi att sammanställa en errata i PDF-format.
Fria Ligan
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sun 18 Dec 2016, 16:35

För en som lockas av och funderar på att köpa Coriolis ligger det ju nära till hands att bli avskräckt av den mängd regelfel som dryftats här.
Gillar man världen är spelet värt att köpa och modulen Horisontens hemligheter ett måste. Vill man köpa det mer som ett regelsystem bör man däremot tänka både en och två gånger, anser jag. Reglerna, som de är skrivna, är snudd på ofärdiga i mitt tycke.

Många saker som tas upp i errata kommer också vara mycket eller lite beklagligt beroende på vad du och din spelgrupp har för preferenser. Majoriteten av undantagen som "ställer till det" har jag personligen valt att husregla bort i alla fall, för jag är ett fan av mer streamlining, mindre bokbläddrande och hårdare science fiction. Så för mig passar reglerna - trots bristerna - väldigt bra, för atmosfären och världen är min huvudsakliga behållning.

Utöver reglerna känns produkterna överlag ganska opolerade, däremot. Men om du står ut med det - kanske genom att acceptera att det är ett passionsprojekt snarare än ett jätteföretags heltidsarbete - så tycker jag i slutänden att det är väl värt pengarna och har redan rekommenderat spelet till flera av mina rollspelande vänner.

Det är i slutänden en fantastisk originell värld som kommer erbjuda många timmar spelglädje. :)
 
Ezping Orm
Posts: 45
Joined: Thu 19 May 2011, 22:09

Re: CORIOLIS - ERRATA

Tue 03 Jan 2017, 00:21

För en som lockas av och funderar på att köpa Coriolis ligger det ju nära till hands att bli avskräckt av den mängd regelfel som dryftats här. Är ett nytryck påtänkt av Fria Ligan eller kommer man få stå ut med löspapperserrata och/eller klisterlappsregelböcker?

--Mormegill 
Hej!
Regelfelen är många, inget tu tal om det, men jag vill påstå att de trots allt är ganska små. Spelets grundmekanik fungerar. Felen gäller framförallt enskilda föremål och tillval på rymdskepp. Så fort vi får näsan över vattnet kommer vi att sammanställa en errata i PDF-format.
Det är är över 60 punkter i erratan just nu och när vår grupp skapade RPs störde felen oss väldigt mycket. Tycker verkligen att Coriolis minst förtjänar uppdaterade PDF-versioner av böckerna där felen rättats. Just nu är det så många fel att det gör det svårt att veta vad som är rätt när det gäller utrustning och rymdskepp. Dessutom är det ju faktiskt hela stycken som utgår och nya texter som ska ersätta gamla i Horisontens Folk-kapitlet.
 
Stone
Posts: 10
Joined: Sun 26 Jun 2016, 19:18

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sun 22 Jan 2017, 19:16

Jag kan bara hålla med ovan att hela Coriolis projektet känns skraltigt. Till en början försökte vi reda ut det mesta själva genom att göra eget rollformulär och tweaka och husregla. Startäventyret var även det korthugget, felbehäftat och oinspirerat. Sen började vi ifrågasätta en hel del av världsbygget och det slutade tyvärr med att lådan blivit liggande i en garderob. 
Hoppas att FL studsar tillbaka med Eysium!
 
Jonis
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sun 22 Jan 2017, 22:57

@Tomas

Kommer errata-ändringarna att vara införlivade i den engelska utgåvan?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: CORIOLIS - ERRATA

Mon 23 Jan 2017, 10:49

@Tomas

Kommer errata-ändringarna att vara införlivade i den engelska utgåvan?
Japp! Och alla svenska backers kommer att få tillgång även till den färdiga engelska PDF:en.
Och vi kommer även att införliva alla ändringar i en ny svensk PDF. Beklagar att den dröjer, vi har fullt upp! :)
Fria Ligan
 
User avatar
baylox
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: CORIOLIS - ERRATA

Mon 23 Jan 2017, 11:36

Jag har också varit kritisk till Coriolis skick, men jag måste också säga att det ni gör för att kompensera upp oss backers (inom rimlighetens gränser) är berömvärt och visar att ni bryr er om oss. Tack!
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
Guran89
Posts: 22
Joined: Sat 09 Jan 2016, 23:12

Re: CORIOLIS - ERRATA

Tue 24 Jan 2017, 09:44

Kommer vi som inte backat, utan "bara" köpt det också få tillgång till den uppdaterade PDFn? När jag beställde spelet från er webbshop ingick PDFer, och det hade ju varit trevligt med en uppdaterad version.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: CORIOLIS - ERRATA

Tue 24 Jan 2017, 17:23

Kommer vi som inte backat, utan "bara" köpt det också få tillgång till den uppdaterade PDFn? När jag beställde spelet från er webbshop ingick PDFer, och det hade ju varit trevligt med en uppdaterad version.
Absolut!
Fria Ligan
 
User avatar
Tim
Posts: 11
Joined: Sun 29 Jan 2017, 00:45

Re: CORIOLIS - ERRATA

Wed 08 Feb 2017, 19:55

Jag hittar ingen beskrivning av mörkerkarbinen på sidan 30 i Horisontens hemligheter. Vapnets stats finns, men jag hade gärna sett en beskrivning av vapnet samt vilken fraktion som använder det.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests