Nilo

Re: Coriolis på Kickstarter!

Wed 10 Jun 2015, 16:26

Finns det någon möjlighet att ni lägger till en add-on så man kan betala för att få pdf-dokumenten som en liten bok eller ett häfte?

SirBulle

Wed 10 Jun 2015, 16:30

Men alla har väl inte mystiska krafter?
Det skulle inte jag gilla.
Jag vill att mystiker är något som har blivit vanligare och vanligare men som fortfarande är extremt ovanligt att verkligen stöta på.
Kanske hör man snarare fler och fler berättelser om dem. Både om hur de kan utföra mirakel eller om hur de är en avvikelse som bör utrotas innan de förstör allt som Zeniterna har byggt upp.

Så jag tror inte att regelsystemet skulle ge alla "Mystik-poäng" så som man åker på mutationspoäng i Mutant.
Jag skulle vilja att man får poäng i de färdigheter man använder.
Istället för att använda sig av erfarenhet. Jag är lite intresserad av hur ett rollspel helt utan erfarenhet eller xp skulle gå.
Lite mer likt Skyrims sätt att utvecklas.
Kanske får man något poäng för att slå en sexa.
Samtidigt händer något negativt på en etta.
Men bara när man pressar slaget då det är en lite svårare manöver man försöker sig på.
Man måste ta chanser för att utvecklas. :)

Vet inte om detta är en bra ide alls. Bara något jag spawnade fram nu medan jag skrev...

TheSpaceMan

Wed 10 Jun 2015, 18:24

Men alla har väl inte mystiska krafter?
Det skulle inte jag gilla.
Jag vill att mystiker är något som har blivit vanligare och vanligare men som fortfarande är extremt ovanligt att verkligen stöta på.
Kanske hör man snarare fler och fler berättelser om dem. Både om hur de kan utföra mirakel eller om hur de är en avvikelse som bör utrotas innan de förstör allt som Zeniterna har byggt upp.

Så jag tror inte att regelsystemet skulle ge alla "Mystik-poäng" så som man åker på mutationspoäng i Mutant.
Jag skulle vilja att man får poäng i de färdigheter man använder.
Istället för att använda sig av erfarenhet. Jag är lite intresserad av hur ett rollspel helt utan erfarenhet eller xp skulle gå.
Lite mer likt Skyrims sätt att utvecklas.
Kanske får man något poäng för att slå en sexa.
Samtidigt händer något negativt på en etta.
Men bara när man pressar slaget då det är en lite svårare manöver man försöker sig på.
Man måste ta chanser för att utvecklas. :)

Vet inte om detta är en bra ide alls. Bara något jag spawnade fram nu medan jag skrev...
Jag hoppas det är något alla kan få under omständigheter i spel. Hittar mystiska artefakter och når man en viss nivå så drar man en random effekt. Positiv, negativ eller båda. Ja tänk dig en kombo av mutationspoäng och röta. På något sätt... ;)

Svavelvinter var väl ganska erflöst. Avancemang kom från att nyttja minnen av liknande händelser som omslag tills alla minnen var använda. Då skapa du ett nytt och börja om. Har jag för mig.

Krönikören

Thu 11 Jun 2015, 13:54

Nu är 150 pickadoller passerat och det blir en box! Spänd förväntan på vad Fria Ligan har för nya kul delmål på lager! :)

Robster The Lobster

Thu 11 Jun 2015, 16:36

Nu är 150 pickadoller passerat och det blir en box! Spänd förväntan på vad Fria Ligan har för nya kul delmål på lager! :)

Spänningen är olidlig :D

Kosta
Site Admin

Thu 11 Jun 2015, 22:07

Vi jobbar på det - ska fixa grafiken och skriva texterna :) Troligtvis blir det imorn bitti.
Fria Ligan

Krönikören

Thu 11 Jun 2015, 23:01

Det är ok att erkänna att ni sitter och skålar och firar! ;)

Kosta
Site Admin

Thu 11 Jun 2015, 23:03

8-)
Fria Ligan

schnurra

Wed 08 Jul 2015, 23:55

Angående add-on i kickstartern, jag förstår inte...
Jag har förtsått att jag ska lägga till en summa i det jag har redan lagt för att få add-on. Men vilka add-on finns och vad är summan för att få dessa? Jag har tittat på kickstarten och funderat, men jag kan inte riktigt lista ut det, tänker att någon här kan ge mig klar och tydlig info.

Peter

Thu 09 Jul 2015, 11:50

De finns under kampanjflödet, ovanför stretch goals: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... escription

Det som finns är lyxversion av SL-skärm, de fyra horisontaltasarna, samt de två äventyren (Arams Hemlighet, Gazalis sista färd). Allt kostar 150:- per produkt (så t.ex. 600:- för alla fyra atlasar)

Saxat från sidan

Så här gör du för att lägga till en addon:

Du klickar på Manage my pledge och uppgraderar din pledge med motsvarande summa för den eller de addons du vill ha. När kickstartern är slut kommer vi att skicka ut ett så kallat survey email där du väljer exakt vilken eller vilka addons du vill ha.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor