AustinGreyson
Topic Author
Posts: 2
Joined: Fri 22 May 2020, 13:58

Förvirrad ang. KRIT i vanlig strid?

Thu 07 Jan 2021, 09:53

Hej alla rymdtokar!

Ikväll stötte jag o min grupp på problem när en i gruppen använde en accpistol (KRIT 1) mot en fiende. Han hade massa tärningar då han var oupptäckt på nära avstånd med talangen torped. Han fick 4 lyckade slag, plus 1 av torped. essay writer

Nu till själva problemet. Han vill lägga 4 lyckade på kritisk skada. Vad innebär detta? Innebär det att han helt enkelt får T66 + T6 + T6 + T6 som t.ex kan bli (1 + 6) + 1 + 3 + 4 + 2. Då kan man alltså välja 64 som krit? Hade han bara haft 2 lyckade tärningar utöver den som han träffade med så kan han alltså slå KRIT med 3 tärningar och helt enkelt välja o matcha som man vill. Med ett acc-vapen med KRIT 1 blir det då helt onödigt att ha talangen bödel då du ändå kan blanda precis hur du vill. Vända på träningarna eller whatnot.

Detta känndes bara väldigt konstigt, är det meningen att extra KRIT tärningar ska göra det hela flera gånger mer potent? Tolkar vi det hela tokigt?
Last edited by AustinGreyson on Sun 10 Jan 2021, 10:13, edited 1 time in total.
 
User avatar
toha73
Posts: 14
Joined: Mon 28 Nov 2016, 17:39

Re: Förvirrad ang. KRIT i vanlig strid?

Thu 07 Jan 2021, 13:36

Detta har ändrats i erratan. viewtopic.php?t=2396#p21462
S107, GRAD AV KRITISK SKADA
Regeländring: För varje extra sexa du lägger på en kritisk skada, utöver vad som behövs för att uppnå den kritiska skadan, får du slå om T66-slaget för den kritiska skadan en gång. Du får gå tillbaka till det tidigare slaget om du vill. Regeln att du får slå flera tärningar och välja vilka du vill använda till ditt T66-slag gäller alltså inte längre.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests