Byrax

Mutant: Genlab Alpha Kickstarter!

Wed 02 Mar 2016, 15:44

Grattis till en lyckad kampanj, med alla stretch goals upplåsta!

https://www.kickstarter.com/projects/11 ... ts/1507325

Carrot

Re: Mutant: Genlab Alpha Kickstarter!

Wed 02 Mar 2016, 22:33

Hörni Ligan! Jag läste på kickstarter-kampanjens sida om hur ni kommer att lägga till regler för hur spelarna sjävla kan planera och utföra uppdrag för Upproret. Jag antar att detta är nya regler för den engelska versionen?
Är det nåt som vi svenska Mutantspelare skulle kunna få ta del av (speciellt intresserade är vi som är mitt i kampanjen)

Tomas
Site Admin

Thu 03 Mar 2016, 10:55

Hörni Ligan! Jag läste på kickstarter-kampanjens sida om hur ni kommer att lägga till regler för hur spelarna sjävla kan planera och utföra uppdrag för Upproret. Jag antar att detta är nya regler för den engelska versionen?
Är det nåt som vi svenska Mutantspelare skulle kunna få ta del av (speciellt intresserade är vi som är mitt i kampanjen)
Det stämmer att vi har tankar på att lägga till möjligheter för spelarna skapa egna "missions" för Upproret. Detta har dock inte skrivits ännu. När det är klart kan vi absolut lägga upp dessa delar här för nerladdning. :)

Inser att det kanske kan kännas snopet att den engelska utgåvan innehåller lite andra saker än den svenska, men det är tyvärr något av en oundviklighet. Saken har diskuterats tidigare, här.
Fria Ligan

Carrot

Thu 03 Mar 2016, 11:11

Njaaaeeeh, snopet vet jag inte om det känns.
Det är klart att det hade varit nice att ha, men det är ju också förståeligt att ni utvecklar släppta produkter utefter den feedback ni fått på den. Det är ju bara bra. Tänk om ni bah "Nä, den är perfekt som den är! Här ska inget fixas, läggas till eller ändras" *håller boken som en bäbis och klappar på ovansidan*

Henke

Fri 04 Mar 2016, 07:09

Det stämmer att vi har tankar på att lägga till möjligheter för spelarna skapa egna "missions" för Upproret. Detta har dock inte skrivits ännu. När det är klart kan vi absolut lägga upp dessa delar här för nerladdning. :)

Inser att det kanske kan kännas snopet att den engelska utgåvan innehåller lite andra saker än den svenska, men det är tyvärr något av en oundviklighet. Saken har diskuterats tidigare, här.
Man får väl hoppas att dessa tillägg kan dyka upp i ett framtida zonkompendium, alternativt i Fenix. Om det kräver mycket arbete i översättning till svenska så kan man ju alltid slänga in det som ett stretchgoal i Exodus-fundraisern (för jag förmodar att vi kommer se en sådan innan sommaren?) :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
GZIP: Off