Tomas
Site Admin

Re: Errata!

Thu 14 May 2015, 22:22

Tack för rapporten! Erratan har faktiskt justerats ytterligare lite.
Gäller Genlab Alfa, är det riktigt att en viss SPX-321 har den utrustning som står på s.150 i bok 2? Denne person slår mig inte som typen som ser nytta i detta föremål?
Ha! Well spotted. Nej, det är fel, Sprax är obeväpnad. :)
Fria Ligan

Krönikören

Fri 15 May 2015, 00:33

[quote="Tomas" Erratan har faktiskt justerats ytterligare lite.

[/quote]

Bra ändringar/tillägg!
Ett förtydligande att Rötmasken (alla typer av masker?) räknas som "hjälm" tror jag vore bra! Om det nu är tänkt så, jag rog slutsatsen från texten om hockeymask! :)
En annan sak som jag tror kan behöva balanseras är att Pälsjägare nu innefattar alla sorters bestar (vilket är bra!) och därmed öppnat upp för Ekoxe-pansar till RP.. Jag har nu 4 RP i dessa dräkter att hantera! :)
Har löst det med att de inte kan reparera rustningarna utan rätt material, vilket innebär att de måste komma över nytt ekoxeskal. En av de finaste sakerna med era regler är ju att även en bra rustning är bara ett svagt tärningskast från att långsamt nötas ned!

Krönikören

Errata!

Fri 15 May 2015, 00:34

Erratan har faktiskt justerats ytterligare lite.
Bra ändringar/tillägg!
Ett förtydligande att Rötmasken (alla typer av masker?) räknas som "hjälm" tror jag vore bra! Om det nu är tänkt så,? Jag drog slutsatsen från texten om hockeymask! :)
En annan sak som jag tror kan behöva balanseras är att Pälsjägare nu innefattar alla sorters bestar (vilket är bra!) och därmed öppnat upp för Ekoxe-pansar till RP.. Jag har nu 4 RP i dessa dräkter att hantera! :)
Har löst det med att de inte kan reparera rustningarna utan rätt material, vilket innebär att de måste komma över nytt ekoxeskal. En av de finaste sakerna med era regler är ju att även en bra rustning är bara ett svagt tärningskast från att långsamt nötas ned![/quote]

Faggio

Fri 05 Jun 2015, 13:43

Zonstrykarens talang MONSTERJÄGARE bör väl revideras eller bytas ut?
För som jag förstått det så används väl inte SPEJA när någon/något smyger sig på en nu för tiden, så mycket av styrkan i talangen försvinner ju i.o.m. det.

Krönikören

Fri 05 Jun 2015, 20:25

Zonstrykarens talang MONSTERJÄGARE bör väl revideras eller bytas ut?
För som jag förstått det så används väl inte SPEJA när någon/något smyger sig på en nu för tiden, så mycket av styrkan i talangen försvinner ju i.o.m. det.
Borde gå att revidera till att monstret får svårighetsgrad 2 (alltså -2 tärningar) mot RP? Rätta mig om jag räknar fel! :)

Sumpa

Fri 18 Mar 2016, 16:14

Angående djurförmågor:

På sidan 27 står det att man inte får välja nya förmågor när man väl har fyra.

På sidan 66 står det att man får byta ut dem.

Fenhorn
Moderator

Tue 26 Apr 2016, 22:17

Angående djurförmågor:

På sidan 27 står det att man inte får välja nya förmågor när man väl har fyra.

På sidan 66 står det att man får byta ut dem.
Eftersom jag ser att frågan dyker upp nu igen angående den engelska utgåvan så kanske det är dags att fixa det här felet. Vilket som nu är rätt (sidan 27 låter mest rätt).
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Blatifagus

Wed 27 Apr 2016, 00:19

Texten på s. 66 känns som ett typiskt "cut-and-paste" fel där man tagit texten från M0 och bytt ut Mutation mot Djurförmåga.
Image
GZIP: Off