Nilo
Posts: 130
Joined: Thu 14 Apr 2011, 11:55

Recension av Genlab Alfa

Mon 20 Apr 2015, 13:01

Nu lägger jag det i två forum eftersom jag är osäker på vart det ska va, men här kommer i alla fall en recension av Genlab Alfa!

http://pod-con.blogspot.se/2015/04/nils ... -alfa.html
 
Bengt Petter
Posts: 549
Joined: Sat 09 Apr 2011, 11:27

Re: Recension av Genlab Alfa

Tue 21 Apr 2015, 15:15

Uppskattat!
 
Byrax
Posts: 434
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42

Re: Recension av Genlab Alfa

Thu 31 Mar 2016, 14:01

Gillar verkligen allt jag läst i GA. Härlig setting och en mycket bra kampanjmiljö som sätter fantasin i brand. Föredömligt enkla regler också.

Sköna retro-grepp och lagom med nostalgiska blinkningar, men jag stör mig (fortfarande) på landhajarna... tyckte MUA fick till det rätt med kolkmalen istället.

Tycker tyvärr att de bryter väl mycket mot suspension of disbelief (som iofs är hög i settingen som sådan), men de gamla monstren landhajar, jätteekoxe, luftmuränor och liknande känns lite väl mycket fjortisidéer från 80-talet, som borde ha gått att uppdatera lite fräschare. Hm, inser just att jag låter precis som ”En påpekande 5-tonåring” i Sinkadus 29, som Piruett uppmärksammade:

Signaturen ”En påpekande 5-tonåring” rasar mot masern. Masern var ett vapen i Mutant som 5-tonåringen tyckte var overklig, eller något sådant. Detta i ett spel där intelligenta ekorrar sprutar eld ur munnen. Det roliga är att personen inleder sitt brev med ”Visst är Mutant ett fantasibaserat spel, men att ta med laser och maser i vapenform är ganska överdrivet”. Öh, hallå, det finns för fasen flygande öar i Mutant.
:? :oops: Nåväl, lätt att stryka själv.

I övrigt, lite väl mycket hänvisningar av typen "(se nedan)" i vissa textavsnitt. Störde läsupplevelsen i spelardelarna minns jag.

Double plus good!

Keep on keepin´on, Ligan!
GZIP: Off