User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 13:53

Fantastiskt vad pengar svenska rollspelare har i dessa tider. Var rädd att plånboken skulle börja sina med EONs framgångar, men så verkar inte vara fallet.

Ser ut som att samtliga stretchmål kommer att uppnås inom någon dag. Riktigt jefla häftigt!!

Om jag får önska ytterligare stretchmål (eller kanske rösta om stretchmål så kanske något som nedan kan vara ett av alternativen) så ser jag gärna (ingen överraskning om ni sett tråden om spelmarker):

1) Kort med artwork på SLP/Zonmonster/Faror som man som SL kan visa under spelmöte. Eventuellt, men inget måste, med speldata på baksidan.

2) Kort med artwork på personer som kan vara SLP eller RP. Vore skönt att ha en serie kort med enbart mutant-karaktärer (djur och mutanter) utan namn eller annan info på korten som SL kan välja att använda i de egna äventyren/kampanjerna helt fritt.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
ekofest
Posts: 109
Joined: Sun 29 Jan 2012, 14:20

Re: Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 18:34

Mycket bra förslag. Håller fullständigt med
 
User avatar
Rollspelsräven
Posts: 107
Joined: Mon 19 May 2014, 23:05
Location: Stockholmszonen

Re: Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 19:02

Phalcks idé är bra.

*Dessutom är jag lite sugen på att få böckerna i hårdpärm, har upptäckt att den plastiga ytan på mina M0 böcker redan har börjat släppa. (Hemsk tanke för bokpedanten i mig) vore ju trist om det samma skulle inträffa på GA böckerna.

*Flera zonsektorer är ju aldrig fel. :-)

*Ja Mera artefakter kanske lite zonsektorer eller slp låter som mysiga stretch mål. Jag är öppen för det mesta nya hot eller kanske ett zonbestiarium skrivet av någon känd krönikör.
Last edited by Rollspelsräven on Thu 29 May 2014, 12:44, edited 1 time in total.
Vi ses i en zon nära dig!
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 19:39

1) Kort med artwork på SLP/Zonmonster/Faror som man som SL kan visa under spelmöte. Eventuellt, men inget måste, med speldata på baksidan.
Absolut!
Gärna som fristående produkt om möjligt. En av de få saker jag saknade i M0 var illustrationer på artefaktkorten - det hade varit ett rejält lyft. Det skulle jag vara beredd att lägga en extra slant på.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
User avatar
kjetilkverndokken
Posts: 81
Joined: Sat 03 Sep 2011, 15:06

Re: Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 21:03

Hjelper også at en god del nordmenn også er blitt storfan av spillet :-)
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 21:03

Vi lyssnar och funderar!
Fria Ligan
 
User avatar
Pingas
Posts: 131
Joined: Mon 10 Mar 2014, 18:23

Re: Nya stretchmål?

Wed 28 May 2014, 23:29

Karta i tyg!! :D
 
User avatar
nicklas
Posts: 10
Joined: Sat 23 Mar 2013, 05:10
Contact:

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 01:34

*Dessutom är jag lite sugen på att få böckerna i hårdpärm, har upptäckt att den plastiga ytan på mina M0 böcker redan har börjat släppa. (Hemsk tanke för bokpedanten i mig) vore ju trist om det samma skulle inträffa på GA böckerna.
Kopierar följande från fundraising-kommentarerna:
  • Fria Ligan: Vi har kontaktat tryckeriet om detta, och de har lovat att vidta åtgärder. De efterlyser dock foton på hur laminaten har släppt – om ni har sådana, skicka dem till info [snabela] frialigan [punkt] se.

    Fria Ligan: Hm, detta är det första vi hör om problem med laminaten. Tråkigt! Det ska vi givetvis undersöka omgående! Och har ni fått ett defekt exemplar ska ni förstås få ett nytt.
Själv har jag inte märkt av det men sådant här borde man få bukt med så att det inte uppstår.
 
User avatar
talgboll
Posts: 95
Joined: Fri 25 Apr 2014, 11:24
Location: malmö
Contact:

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 06:02

Illustrerade kort (artefakter, hot etc) ja, SLP och zonsektorer.
Rollspelskollektivet www.facebook.com/rollspelskollektivet
Gratis rollspelsmaterial på https://rollspelskollektivet.se
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 08:49

Inte specifikt för MGA, men zonkartor i block kanske? För spelarna att klottra och anteckna på.
De tryckta kartorna som följer med M0-boxen och Zonkompendium 1 är snygga att se på och visa upp för spelarna, men man vill ogärna rita och skriva på dom.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests