User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 09:22

Inte specifikt för MGA, men zonkartor i block kanske? För spelarna att klottra och anteckna på.
De tryckta kartorna som följer med M0-boxen och Zonkompendium 1 är snygga att se på och visa upp för spelarna, men man vill ogärna rita och skriva på dom.
Du menar nått som det här jag gjorde själv:

https://www.youtube.com/watch?v=HUklQEnhyMY
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Kartblock

Thu 29 May 2014, 09:51

Inte specifikt för MGA, men zonkartor i block kanske? För spelarna att klottra och anteckna på.
De tryckta kartorna som följer med M0-boxen och Zonkompendium 1 är snygga att se på och visa upp för spelarna, men man vill ogärna rita och skriva på dom.
Du menar nått som det här jag gjorde själv:

https://www.youtube.com/watch?v=HUklQEnhyMY
Ja, precis.
Jag tänkte också låta trycka upp några block i egen regi när det blir aktuellt, men det skulle även fungera som stretchmål.

Min önskelista på stretchmål ser ut så här:
  • Fler särskilda zonsektorer
  • Illustrerade artefaktkort (gärna också för de artefakter som redan publicerats)
  • Kartblock
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 12:24

En samling ruiner från Bok 2 Kapitel 4 illustrerade i samma stil som de särskilda zonsektorerna men "obefolkade" och färdiga att användas av SL efter eget huvud.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
User avatar
Pingas
Posts: 131
Joined: Mon 10 Mar 2014, 18:23

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 20:17

Karta över Oslo och karta över Gotland!
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Nya stretchmål?

Thu 29 May 2014, 21:01

Ska bli kul att se vad Fria Ligan hittar på för grymt feta stretch goals som jag inte tänkt på! :)

Men här följer min önskelista tillsvidare:
  • Fler Artefakter, gärna som kort och med bilder!
  • Intressanta SLP:er och monster
  • Kort med stats på monster/humanoider/Generiska SLP
  • Fler "möten i zonen", random encounters-små händelser/hot.. Typ "vattenhandlaren" eller mötet med Nova sekten från bok2
  • Planritningar på byggnader och liknande! Jag gillar bilderna i boken för zonsektorerna, men hade här hellre sett bilder som visar alla rum i byggnaden ("typiskt kontor" eller "snabbmatsrestaurang" exempelvis). Så lätt att tappa minnet när RP gått vänster-höger-vänster-vänster och jag improviserar utan att ha skissat innan! :)
 
User avatar
Khan
Posts: 106
Joined: Wed 23 Apr 2014, 13:36
Contact:

Re: Nya stretchmål?

Fri 30 May 2014, 10:16

Karta över Oslo och karta över Gotland!
Alltså - Gotland som zon och ruinerna av Visby som ark skulle ju vara helt gudomligt. Det är väl inte otroligt att folk har slagit sig ner i de gamla kyrkoruinerna i Visby och använder dem som bostäder, eller använder resterna av ringmuren som pallissad. Jag är väldigt förtjust i tanken om att det som redan idag räknas som urgammalt inte förstås alls av mutanterna och att det ger en extra aura av mystik till zonerna. "Detta var uråldrigt redan när Den Gamle var ung..."

Jag snickrar för övrigt lite på hur megalitgravarna och klosterruinerna i Skaraborg skulle kunna användas som miniatyrarker av små mutantgrupperingar. Det känns skönt att använda miljöer jag själv känner bättre än Stockholm, Göteborg och andra storstäder. :)
 
Marsupilami
Posts: 1
Joined: Sun 25 May 2014, 12:29

Re: Nya stretchmål?

Fri 30 May 2014, 11:35

Kanske inte ett stretch goal i sig, men jag ser gärna att ett annat tryckeri används till Genlab Alfa.
Vill inte ha böckerna i hårdpärm då jag gillar enhetlighet, vill ju att Genlab Alfa skall passa estetiskt med nuvarande Mutanbox.

Precis som ovan nämnts började lamineringen att släppa på mina böcker första dagen vi satte oss med spelet.
Förhindrade processen med hjälp av genomskinklig tejp, men slipper gärna detta på framtida produkter då det ju trots allt inte blir lika snyggt som innan.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4438
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Nya stretchmål?

Fri 30 May 2014, 11:49

Kanske inte ett stretch goal i sig, men jag ser gärna att ett annat tryckeri används till Genlab Alfa.
Vill inte ha böckerna i hårdpärm då jag gillar enhetlighet, vill ju att Genlab Alfa skall passa estetiskt med nuvarande Mutanbox.

Precis som ovan nämnts började lamineringen att släppa på mina böcker första dagen vi satte oss med spelet.
Förhindrade processen med hjälp av genomskinklig tejp, men slipper gärna detta på framtida produkter då det ju trots allt inte blir lika snyggt som innan.
Kan hålla med. Lamineringen släppte i princip med en gång. Inte mycket, knappt synbart, men kunde känna det och om det väl har börjat så ...

Körde också med tejp. Man kanske kan hoppas på bättre lycka nästa gång.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Ond bråd död
Posts: 38
Joined: Tue 18 Jun 2013, 13:53

Re: Nya stretchmål?

Fri 30 May 2014, 12:46

Kanske inte ett stretch goal i sig, men jag ser gärna att ett annat tryckeri används till Genlab Alfa.
Vill inte ha böckerna i hårdpärm då jag gillar enhetlighet, vill ju att Genlab Alfa skall passa estetiskt med nuvarande Mutanbox.

Precis som ovan nämnts började lamineringen att släppa på mina böcker första dagen vi satte oss med spelet.
Förhindrade processen med hjälp av genomskinklig tejp, men slipper gärna detta på framtida produkter då det ju trots allt inte blir lika snyggt som innan.
Kan hålla med. Lamineringen släppte i princip med en gång. Inte mycket, knappt synbart, men kunde känna det och om det väl har börjat så ...

Körde också med tejp. Man kanske kan hoppas på bättre lycka nästa gång.
+1 :(
 
User avatar
Nattvandrare
Posts: 83
Joined: Wed 20 Jun 2012, 12:00

Re: Nya stretchmål?

Fri 30 May 2014, 13:16

Tyvärr måste jag instämma, plasten på omslaget lossnade i princip direkt efter jag börjat läsa i boken.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests