User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

En tanke kring telepati... *KAMPANJSPOILER*

Mon 19 Aug 2019, 22:34

Idag flera år efter att vår spelgrupp tagit sig igenom Genlab Alfa kampanjen så slog det mig plötsligt att scenariot skulle kunna få ett ganska annorlunda slut om någon av djuren var befläckad med den psioniska mutationen telepati (har jag för mig att den heter) där man bl.a. kan plantera tankar i offrets hjärna.

Cybern är ju en mänsklig hjärna vilket borde innebära att den i allra högsta grad skulle kunna påverkas av denna mutation. RP skulle alltså på en fredlig väg kunna avsluta scenariot genom att plantera tankar i Cybern om att övergreppen på och fångenskapen av djuren är fel och att de genast skall släppas fria. Genlabbet skulle rent av kunna bli platsen där djuren skapar sitt samfund (iaf tills trupperna från Elysium anländer).

Någon som haft liknande tankar eller praktisk erfarenhet av att påverka Cybern?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: En tanke kring telepati... *KAMPANJSPOILER*

Thu 22 Aug 2019, 08:43

Med Cyberns tillstånd lär det ju vara asenkelt att plantera en tanke på det sättet, särskilt med tanke på hur enkel den är att övertala redan utan mutationer.

Det skulle vara det närmaste ett lyckligt slut man kan komma tror jag. Elysiumsoldaterna skulle aldrig komma heller iom. att de bara anländer när labbet förstörs. Om man går ett steg längre skulle det gå att övertyga cybern om att samarbeta, så får djuren en enorm och bunkersäker dal att utgå ifrån i sitt zonutforskandet.

Det skulle bokstavligen bli en paradisdal.
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: En tanke kring telepati... *KAMPANJSPOILER*

Thu 22 Aug 2019, 18:15

Med Cyberns tillstånd lär det ju vara asenkelt att plantera en tanke på det sättet, särskilt med tanke på hur enkel den är att övertala redan utan mutationer.

Det skulle vara det närmaste ett lyckligt slut man kan komma tror jag. Elysiumsoldaterna skulle aldrig komma heller iom. att de bara anländer när labbet förstörs. Om man går ett steg längre skulle det gå att övertyga cybern om att samarbeta, så får djuren en enorm och bunkersäker dal att utgå ifrån i sitt zonutforskandet.

Det skulle bokstavligen bli en paradisdal.
Just det! Elysium kommer ju bara för att det varit en explosion - om Cybern samarbetar så får de aldrig någon anledning att åka dit.

Tyvärr är det väl ingen större chans att situationen skulle uppstå. Dels skulle SL behöva styra det till att ett djur råkade få just telepati mutationen, och dessutom skall just det djuret ta sig in till Cybern OCH komma på att försöka plantera tankar hos den. Kanske man skulle kunna plantera rejält med tips för att få spelaren att gå på det här spåret...

Hade verkligen varit coolt att spela utifrån att man lyckas rädda paradisdalen och kanske att det är dit människor och mutanter senare anländer (robotarna finns ju där redan).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: En tanke kring telepati... *KAMPANJSPOILER*

Mon 26 Aug 2019, 09:45

Måste bara skriva wooow, aldrig haft någon liknande tanke. När min grupp spelade igenom genlab alfa hade vi en befläckad orangutang med just telepati. Dock var han så förbannad på alla robotar efter dom förstört hans trädgård på apöarna att hämnden var allt som fanns för honom.

Riktigt snyggt!
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: En tanke kring telepati... *KAMPANJSPOILER*

Mon 26 Aug 2019, 21:27

Måste bara skriva wooow, aldrig haft någon liknande tanke. När min grupp spelade igenom genlab alfa hade vi en befläckad orangutang med just telepati. Dock var han så förbannad på alla robotar efter dom förstört hans trädgård på apöarna att hämnden var allt som fanns för honom.

Riktigt snyggt!
Nej va synd!!! :-) ... det hade ju blivit en episk slutkläm. 

Blir riktigt sugen på att spela om kampanjen och se vart ett sånt slut skulle ta vägen.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: En tanke kring telepati... *KAMPANJSPOILER*

Wed 28 Aug 2019, 07:16

Måste bara skriva wooow, aldrig haft någon liknande tanke. När min grupp spelade igenom genlab alfa hade vi en befläckad orangutang med just telepati. Dock var han så förbannad på alla robotar efter dom förstört hans trädgård på apöarna att hämnden var allt som fanns för honom.

Riktigt snyggt!
Nej va synd!!! :-) ... det hade ju blivit en episk slutkläm. 

Blir riktigt sugen på att spela om kampanjen och se vart ett sånt slut skulle ta vägen.
Skulle också vilja spela den, men skulle nog kännas konstigt när man varit spelledare. Kommer definitivt spelleda den i framtiden för en ny grupp. Episk kampanj enligt mig.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest