• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Carrot
Topic Author

Re: [PODCAST] Rollspelsradio spelar Genlab Alfa

Sun 24 Jan 2016, 20:04

Vi på rollspelsradio river av veckoslutet med avsnitt 7 i vår Mutant-följetång:
http://www.rollspelsradio.se/podcast/fl ... set-del-7/

Ni kan dessutom hitta oss på dom flesta podcastplattformarna, däribland iTunes:
https://itunes.apple.com/se/podcast/rol ... ?l=en&mt=2

Trevligt helgavslut!

Tomas
Site Admin

Tue 26 Jan 2016, 00:13

Grymt! :)
Fria Ligan

Carrot
Topic Author

Tue 26 Jan 2016, 17:58

Kul att det uppskattas!

Henke

Fri 29 Jan 2016, 23:48

Lyssnat på de flesta publicerade avsnitten och gillar vad ni gjort med Genlabbet. Till skillnad från vår lite äldre podd så drar ni ut på berättelsen med mer detaljer vilket blir coolt och stämningsfullt. Såhär i efterhand kan jag sakna att vi inte gjorde likadant.

Av nyfikenhet: Har ni klippt mycket i er inspelning? Ibland kan jag känna att spelarna hörs lite för lite och det ligger mer fokus på beskrivningar från SL (vilket såklart är tveeggat då det ger bra inlevelse).

Keep up the good work! :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Carrot
Topic Author

Sun 31 Jan 2016, 03:43

Roligt att du uppskattar podden!

Jag klipper friskt, men jag försöker hålla mig till att bara ta bort onödigt långa tystnader, saker som sägs "off" utan relation till podden och en massa "öööh" och sånt.
Jag klipper däremot inte bort spelarna (mer än just det jag nämnt ovan) och att jag som spelledare hörs mycket beror nog mer på att jag själv är en pladderkvarn och att jag, i all välmening, försöker få spelet och kampanjen att flyta på. Det märks nog framförallt i dom första avsnitten, då jag upplevde det som mest viktigt att kampanjen kom igång.
Det beror lite på hur aktiva spelarna är också, hur som spelar egna idéer, upplägg och samtal.

Det är intressant att lyssna på hur man själv spelleder, för jag lägger märke till en massa olika saker som jag gör, på gott och ont. Situationer som jag upplevt att jag själv varit onödigt stressad låter lugna, och tvärt om.

Jag hoppas att jag som spelledare hamnar lite mer i bakgrunden i framtida avsnitt, men det är inte alltid så lätt.

Henke

Sun 31 Jan 2016, 06:51

Hoppas inte du tog detta som kritik. Gillar verkligen er podd och är nyfiken på hur andra gör. Klippning tar som bekant rätt mycket tid om man städar den där typen av ljud. Mina spelare var dessutom rätt bra på att föra oljud med kaffekoppar, chipspåsar och annat man helst ville ha bort, så jag lade säkert ner en arbetsdag per avsnitt på just klipp. Det blir lite balansgång mellan att klippa ner till ett bra flow och att orka fortsätta sända (speciellt när jag gör all klippning själv).

Din dialekt är förövrigt lite svårplacerad för mig. Halmstadshållet?
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Carrot
Topic Author

Sun 31 Jan 2016, 11:26

Nej nej, jag tog det inte som kritik! Det är bara intressant att utveckla lite om och kring podden, hur vi gör, vad som går bra och mindre bra osv.

Jag lägger väl ca 2-3 h i veckan på att klippa ett avsnitt. Jag använder Reaper som har ett par väldigt smidiga kortkommandon som gör klippningen lättare, men man måste ändå lyssna igenom allt.
Sättet vi lagt upp det på är att vi spelar 2-3 timmar i veckan som sedan klipps ner till två avsnitt.

Du verkar ju vara någonslags dialektexpert! Jag är ursprungligen från Halmstad men bor i Stockholm.
Vi har ju rätt olika dialekter i podden, vilket jag tror hjälper lyssnarna att höra vem som är vem. Jag kan däremot tycka att det är trist att vi inte lyckades hitta en eller ett par tjejer att spela med, men det kanske blir bättring på det om vi fortsätter podda efter Genlab Alfa.

Carrot
Topic Author

Sun 31 Jan 2016, 12:25

Den spännande fortsättningen på våra vänners kamp mot Betraktarna är äntligen här:
http://www.rollspelsradio.se/podcast/fl ... set-del-8/

Glöm inte att vi finns på dom flesta podcast-plattformarna, däribland iTunes:
https://itunes.apple.com/se/podcast/rol ... 94991?mt=2

Ha en trevlig Söndag!

Henke

Sun 31 Jan 2016, 17:35

Jag lägger väl ca 2-3 h i veckan på att klippa ett avsnitt. Jag använder Reaper som har ett par väldigt smidiga kortkommandon som gör klippningen lättare, men man måste ändå lyssna igenom allt.
Sättet vi lagt upp det på är att vi spelar 2-3 timmar i veckan som sedan klipps ner till två avsnitt.

Du verkar ju vara någonslags dialektexpert! Jag är ursprungligen från Halmstad men bor i Stockholm.
Vi har ju rätt olika dialekter i podden, vilket jag tror hjälper lyssnarna att höra vem som är vem. Jag kan däremot tycka att det är trist att vi inte lyckades hitta en eller ett par tjejer att spela med, men det kanske blir bättring på det om vi fortsätter podda efter Genlab Alfa.
Skall ta en kik på Reaper. Tack för tipset!

Hehe ren gissning från min sida. Kommer ju själv från de norra trakterna av Halland (strax söder om Göteborg) så här låter det nog mer "göteborgskt".

Ni har ju en tjej med i introt. En kandidat?

Kul att ni har nytt avsnitt ute. Jag lyssnar vidare! :)

McAber

Mon 01 Feb 2016, 12:43

Vad har ni för inspelningsutrustning? Mikrofon (usb?), mixerbord/dator?

/McAber
McAber, tilltuffsad varulv
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12