• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

SEB
Topic Author

Re: Arken i Ullevi

Sun 21 Dec 2014, 22:46

Våra mutanter gick genom ett eldhärjat köpcentrum som med sina svärtade pelare och askbeklädda interiör vittnar om en kvävande ogästvänlighet som endast tillåter död. Från ett av de öppna såren i byggnadens tak blev de anfallna av en flygande best som med sina sylvassa klor ville slita dem i stycken och våra vänner fick fly med livet knappt i behåll. Med andra ord snäppet mysigare än det riktiga Nordstan.

Image

Chrystiof
Site Admin

Sun 21 Dec 2014, 23:28

Alltså: bilderna är skitsnygga. Du får gärna maila dom till mig så att jag får kika närmre. Christian@frialigan.se Tack
Fria Ligan

SEB
Topic Author

Sun 04 Jan 2015, 23:47

Detta är min zonstrykare!

Image
Last edited by SEB on Mon 05 Jan 2015, 00:07, edited 1 time in total.

Tomas
Site Admin

Sun 04 Jan 2015, 23:54

Awesome!! :)
Fria Ligan

SEB
Topic Author

Mon 05 Jan 2015, 21:47

Jag känner inte att det är ärligt mot min zonstrykare att få honom att se ut som kejsaren i Star Wars, för han har faktiskt smått sympatiska drag. Så här är han i ett annat ljus, innan och efter mutationen som snedtände och ändrade hans utseende.

Image
Image

Memmo

Tue 13 Jan 2015, 00:20

Måste bara instämma med andra här. Sjukt snygga bilder! Keep it up!

SEB
Topic Author

Fri 23 Jan 2015, 17:10

Här är skrotbilen vi lyckats fixa. Vi har pimpat vår ride med metallskydd och tillhörande skyttegluggar!

Image

Tomas
Site Admin

Fri 23 Jan 2015, 18:46

Grymt najs! :)
Fria Ligan

Chrystiof
Site Admin

Tue 27 Jan 2015, 17:14

Underbar!
Fria Ligan

Orion

Tue 03 Feb 2015, 11:15

Spelrapport från SL här!

Kommer försöka skriva dessa så kortfattat som möjligt, fastän det är mer min stil att breda ut orden så mycket det över huvud taget går. Om någon vill ha en mer utförlig beskrivning så är det bara att be om det!
Till att börja med vill jag framföra mitt hjärtliga tack till skaparna av detta fantastiska rollspel och de åtskilliga gemytliga timmarna det givit oss! Vi ser alla fram emot kommande expansioner med stor förväntan!

Första spelmötet inleddes en gråmulen, kylig och fuktig atomvinter-morgon i en ark som likt fort Boyard sticker upp som en ensam befästning i en ocean av förruttnelse (sektor I-18). Den sorgliga skaran av Rollpersoner kände inte varandra sedan tidigare, men tvingades ändå ge sig ut i zonen tillsammans pga utpressning från despoten Vip; en boss som på senare tid fullständigt tagit över och påtvingar alla sin vilja med hjälp av sin råa milis.

RP fick i uppdrag att färdas några sektorer österut, till en av de högsta ruinerna, för att hämta hem den findryck från forntiden som Vip blivit så förtjust i. Tidigare expeditioner dit hade rönt viss framgång, men till stora kostnader.

Nära inpå arken stötte RP på en flod av puttrande syra. Försök att stavhoppa över denna resulterade i avsevärt kortare stavar. Färden fick läggas om något och en bit norrut kämpade de sig genom en labyrint av betongblock från de sammanfallna höghusen. Där inne fann RP ett halvdött batteri och blev själva funna av en armada zoniglar.

Vidare österut fanns ett område av bostadshus, vilka alla tycktes ha blåsts sönder av en imponerande kraft. RP övernattade i ett kråkslott som de barrikaderade och befäste. Mitt under natten väcktes de dock av att märkliga små varelser smög sig in. En av dessa fastnade i en fälla, varvid en häftig eldstrid tog plats. Zongastarna flydde och RP hurrade, tills deras fort demolerades fullständigt utav artilleribeskjutning. Tack vare snabbhet och sina mutationer lyckades dock RP fly och överleva natten. En av dem som var lite mindre eftertänksam fastnade dock i ett tröghetsfält tillsammans med den fornsoldat som där stått sedan urminnes tider.

Nästa sektor innehöll ett gigantiskt flygplansvrak som noga söktes igenom tills de fann att rötan var lite väl stark. RP fann även en sorts stor äggliknande struktur som tycktes ha slungats ur planet vid kraschen. Efter en stund fann de en dörr i denna, vars insida visade sig vara ett slingrande nät av sladdar och blinkande lampor. En särskilt företagsam mutant lyckades klura ut hur deras batteri kunde laddas upp, men de gav sig snabbt av när en lysande display med rött ljus visade texten "Jaktläge".

RP fann därpå den sönderfallna fabrik som var deras mål och lyckades bryta upp en läskeblaskmaskin. För säkerhets skull tillintetgjordes alla liknande apparater så att de inte skulle tvingas ut dit igen.

Väl tillbaka på arken avslutades spelmötet med att RP organiserade ett jaktlag, med hjälp av den nyvunna kunskapen de hade fått om flora och fauna.
Spelledare över arken i Ullevi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10