• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Arken i Ullevi

Tue 03 Feb 2015, 11:39

Kul rapport, tack för den!

Och välkommen till forumet. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Ingo
Posts: 4
Joined: Sat 20 Dec 2014, 13:52

Re: Arken i Ullevi

Wed 04 Feb 2015, 20:07

Halloj!

Ville bara kärleksbomba lite till vår SL och vår konstnärligt begåvade Zonstrykare! ;)
Men vill samtidigt inflika:
Orion, om du lägger ut fler spelrapporter: Vänligen censurera den del då samtliga spelare ( 6 till antalet) lyckades fastna i böset och skrotet från ett gammalt raserat vaktbås. Det var ruskigt pinsamt!

KONTAKTANNONS: Sökes: Krossare eller annan mutant med åtminstone godtagbar nivå av styrka som kan lirka ur hela vår spelgrupp ur en hög med bös och skrot. Vi har inga patroner men kan pröjsa med en kostym och ett par solbrillor som ger + till färdigheten manipulera. Alla försök att manipulera skrothögen till att släppa oss har hittills misslyckats (således kan artefakterna vara defekta) men vi hoppas att du som accepterar jobbet kan tänkas hitta andra användningsområden för dem.

Mvh, Krönikören och hobbykrossaren Ingo
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Arken i Ullevi

Thu 05 Feb 2015, 15:59

Lycka till!

Och välkommen till forumet. :)
Fria Ligan
 
User avatar
SEB
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 18 Aug 2014, 23:16

Re: Arken i Ullevi

Thu 05 Feb 2015, 16:35

Tja grabbar! Kul att ni fått ändan ur vagnen. Härligt att denna tråd börjat bli nåt sorts kooperativ!

Vänta lite - lyckades vi inte ta oss ur brötet (bös är inte rikssvenska, hörni) i slutet av förra gången? Jag fick ju typ kramp i tärningsmuskeln vid det mötet. Har för mig att Fredde fick loss oss men min hjärna gick på tomgång där efter midnatt så jag kan ha fel.

EDIT: Nästa bild kanske blir en gruppbild på mutanterna för att göra berättelserna lättare att följa...
 
zingo
Posts: 6
Joined: Sun 08 Feb 2015, 14:19

Re: Arken i Ullevi

Sun 08 Feb 2015, 14:52

Zingo är här och signar in för rapportering.

Utgör en av de mutanter på Ullevi som sällan syns utan en polygrip i handen och oljiga händer. Varför jag på sista tiden blivit meddragen av zonstrykare ut Zonen flertal gånger blir jag inte riktigt klok på. Men jag antar att det har lite med min strategiska boning i arken att göra. En gammal vattencistern inredd med hängmatta, vattenuppsamlare men framförallt: möjligheter till dolda möten utan bossarnas nyfikna öron. Skrotans kallödningar och gängtappar, vad jag helst velat stanna där! Men det är svårt att skicka med zonstrykare en beställning på mekanik från zonen. Antingen kommer de själva hem i en påse eller inte alls.

Kommer fortsätta att uppdatera här ur min synvinkel som som en dagbok.

Zingo
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Arken i Ullevi

Sun 08 Feb 2015, 19:10

Zingo är här och signar in för rapportering.

Utgör en av de mutanter på Ullevi som sällan syns utan en polygrip i handen och oljiga händer. Varför jag på sista tiden blivit meddragen av zonstrykare ut Zonen flertal gånger blir jag inte riktigt klok på. Men jag antar att det har lite med min strategiska boning i arken att göra. En gammal vattencistern inredd med hängmatta, vattenuppsamlare men framförallt: möjligheter till dolda möten utan bossarnas nyfikna öron. Skrotans kallödningar och gängtappar, vad jag helst velat stanna där! Men det är svårt att skicka med zonstrykare en beställning på mekanik från zonen. Antingen kommer de själva hem i en påse eller inte alls.

Kommer fortsätta att uppdatera här ur min synvinkel som som en dagbok.

Zingo
Kul! Och välkommen till forumet. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Orion
Posts: 75
Joined: Sun 04 Jan 2015, 01:58

Re: Arken i Ullevi

Sun 08 Feb 2015, 20:07

Undergången anropar! (spelledaren, alltså)
Fastän jag gärna skulle beskriva de mer sentida (miss)lyckandena och äventyren som vi begett oss ut på, så uppskattar jag det där med kronologi. Därav kommer här en sammanfattning av vårt andra möte...

Vid vårt andra spelmöte började det framträda allt mer tydligt att arken är kraftigt fraktionerad, enär den styrs av ett par konkurrerande bossar (den brutale despoten Vip, den krubbfixerade folkledaren Knotar och den mystiska byråkraten Gustin), samt att alla dess invånare tvingas välja sida.

Efter en lång stunds diskussioner övertalade Vip slutligen RP att hjälpa honom sätta upp ett utkikstorn, vilket dock visade sig vara i syftet att hans egna män skulle kunna kontrollera vilka som rör sig in och ut ur arken (på så vis delade vi upp projekten i arken efter bossarnas styre).

Därefter tog ett gäng besvikna och irriterade RP kontakt med Knotar och fick då reda på att han nyligen förlorat ett flertal män på en zonexpedition till Mutantjätten (Götaplatsen). Det sades nämligen att det i ett skyddsrum där skulle finnas växter som anpassats till syraregnet.

RP begav sig således söderut genom ett område av sjunkna fabriker där de smög förbi en grupp etterbestar. Efter att natten tillbringats ute på ett halvruttet tak upptäcktes det att materialet de samlat ihop och sovit på delvis bestod av intressanta skrifter från forntiden. Dessa fungerade även mycket väl att kasta på nyfikna etterbestar.

Mutantjätten uppenbarade sig strax i ett område av fyrkantiga ruiner med vattentäckta gator mellan sig. Ett undergångens Venedig tycktes breda ut sig så långt ögat kunde nå och slutsatsen drogs att fornmänniskorna uppenbarligen måste varit mycket goda simmare.

Knotar hade tidigare viskat skrämt om en fasansfull best nära skyddsrummet (troligtvis hade mutantjätten själv byggts för att blidka detta monstrum!), varvid åtskilliga timmar spenderades på att förbereda ett ofelbart bakhåll...

Dessvärre respekterade inte raggbesten RP:s planer, när den anföll bakifrån och slukade en gängmedlem med hull och hår. En vild strid utspelade sig i solnedgången ovan skyddsrummet och slutligen kände sig den numera brinnande besten sig tvungen att hoppa i vattnet och simma iväg.

Ett par illa medfarna RP stapplade slutligen in i skyddsrummet (konstmuséet), där de bland annat fann en gräsklippare som byggdes om till sköld, mängder av döda fornmänniskor i slarviga högar, en stängd dörr till ledningsplats Bertil och ett gäng syratåliga grönsaker i ett trasigt laboratorium.

Väl tillbaka i arken var det svårt att ta sig in utan att bli utfrågad och rånad utav Vip:s krossare. I samma stund som den första pulserande äggplantan planterades under jord slog RP fast att samma grav snart skall delas utav Vip.
Spelledare över arken i Ullevi.
 
zingo
Posts: 6
Joined: Sun 08 Feb 2015, 14:19

Re: Arken i Ullevi

Tue 10 Feb 2015, 17:21

Tillbaka efter ännu ett äventyr ute i Zonen. Förtvivlad och chockad över de senaste dagarnas händelser. Först nu börjar jag förstå att Ingo har lämnat oss. Det sista vi såg innan vi tvingades stänga säkerhetsluckan till ledningscentralen var hur han sköt med forngeväret ner mot vidundret under oss. Precis när vi hunnit stänga luckan kom explosionen. Urberget skakade, min kropp skakade, hela världen skakade i sina grundvalar. Sen kom hettan och stanken av bränt. Ingo var borta. Men också vidundret.

Lastbilen som vi konverterat till spritdrift och bepansrat blev också lämnad i djupet. Ledningsplatsens märkliga plastramar med glas visade rörliga bilder. Döm av vår förvåning när bilderna tog oss närmre svaret på de existentiella frågorna vi bär på. Mer vågar jag inte säga ifall nån boss skulle få tag i denna dagbok.

Nu ska jag ut och montera ett lås på museet vi precis byggt för arkens medborgare.

Länge leve Ingo, må dina njurslag evigt eka mellan Ullevis murar.

Zingo
 
User avatar
Orion
Posts: 75
Joined: Sun 04 Jan 2015, 01:58

Re: Arken i Ullevi

Tue 10 Feb 2015, 18:17

Nedan följer en sammanfattning av vårt tredje spelmöte (det sista vi hade innan jag fick för mig att dra på mutant-studieresa till den uppgående solens rike i ett par månader).

Mötet inleddes mycket dramatiskt, när en dispyt kring platsen i krubbkön ledde till att ett par i gänget med viss framgång sökte utrota varandra.

Slagsmål och frukoststök stördes plötsligt när den regntunga grå skyn lystes upp av kraftiga ljuspelare, samtidigt som ljudet av ett flertal explosioner hördes norrifrån. I syfte att undersöka källan till allt detta lyckades gänget smita ut från arken under löfte att ge alla funna artefakter direkt till Vip vid återkomsten.

Tillbaka i den betonglabyrint de tidigare besökt utbröt åter strider mot zoniglar tills natten föll och RP övernattade högst upp i ett urblåst kontor. Under småtimmarna iakttog vakthavande mutant ytterligare ett par små ljus norröver.

Färden förde gänget vidare till ett gammalt slagfält med rester av mäktiga krigsmaskiner, likt gigantiska gravstenar uppradade i rostiga högar. Överallt fanns spår som måste komma från zongastar. Dessa löpte i märkliga stigar vilket initialt förbryllade gänget, tills en viss skrotskalle gjorde mysteriet klarare när han spatserade över en mina och fick tio ilskna tärningar kastade på sig.

Snart upptäcktes en nyligen bränd kropp (av en mutant?) knuten till en påle, omgiven av vackra små glasprylar som troligtvis zongastarna placerat där av spåren att döma. Kroppen hade uppenbarligen burits dit från en lastbil som dagen innan exploderat på minfältet. I denna bil hittade RP en gammal kassettradio som dock krävde batteri för att fungera (liksom det de tidigare funnit och lämnat in till gryningsvalvet).
Vad den kraftiga ljuspelaren kommit ifrån fanns dock ej ett spår av.

Lastbilens spår ledde RP till en stor flotte som de använde för att färdas över skrotfloden. Strax innan de nått andra sidan valde de dock att vända efter att ha sett att hela sektorn norröver var täckt av malign saftig pulserande grönska och avslitna mögliga kroppsdelar. Luften var febrigt tung av sporer och svärmar av jättelika insekter. I diset kunde de även urskilja en humanoid varelse som stilla iakttog dem.

Hela gänget tog sig tillbaka till arken och lyckades få med sig en fungerande mina på vägen. Vid hemkomsten diskuterades huruvida de nyligen funna artefakterna kostym och megafon (som ger bonus i manipulera) kunde användas till att manipulera vakterna att de inte alls funnit några artefakter som de behövde lämna ifrån sig. På något vis lyckades de ändå tråckla sig förbi och fick besöka bossen Vip i pokalrummet. Ett försök gjordes att aptera en mina på hans privata toalett, men övergavs eftersom den kunde behövas till annat.

Gänget påbörjade bygget av ett försvarsverk runt arken, samt runt Knotars centrala odling. Detta i hemligt syfte att hindra Vips män att stjäla mat till honom, eftersom gänget just fått reda på att despoten kräver rikligt med föda för att överleva.
Spelledare över arken i Ullevi.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Arken i Ullevi

Tue 10 Feb 2015, 18:42

Spännande!
Fria Ligan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests