TheSpaceMan
Posts: 407
Joined: Tue 07 Feb 2012, 19:04

Re: Förslag till särskilda sektorer

Thu 12 Jun 2014, 16:07

Zonspindelnäste.
En tidigare trygg zon infekteras av zonspindlar.
Dessa bestar gräver hål och tunnlar i marken och kamoflerar dessa med zonskrot, lite trådar runt hålet låter spindlarna känna av vibrationer för att bedömma och hoppa upp när vilebråd råkar komma allt för närma.

Går att köra som ett samhälle, så spindlarna bedövar och rullar ihop spelarna i kokonger för att bära ner dom i djupet, kokongerna i sig behöver inte vara svåra att ta sig ut, att finna sig själv vilse näre i tunnlarna är hot nog.
 
User avatar
kjw1
Posts: 131
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Re: Förslag till särskilda sektorer

Fri 13 Jun 2014, 10:05

Kanske kan det bli en liten "skriv en särskild zonsektor"-tävling så småningom? Motsvarande har väl gjorts redan för Svavelvinter och Spelet om Morwhayle? :)
Eller för all del MUAs återkommande scenariotävlingar...
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
User avatar
Peter
Posts: 581
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Förslag till särskilda sektorer

Sat 21 Jun 2014, 16:48

Jag hade efterlyst fler zonsektorer utan intelligent liv/samhällen - för att kunna öka känslan av att zonen är vild och öde. Lite ideer;:

- Rötstacken
En rötmyrornas hemvist, full av de vidriga krabaterna. De myllrande massorna av myror är överladdad av röta - gröna himmelsken och värre fenomen varnar för faran. Men även om myrorna är rötsmittade så är den bearbetade myllan som utgör stacken och dess omedelbara omgivning helt ren - myrorna har absorberat giftet i sina egna kroppar. Ovärderligt för jordbruk - eller t.om som ny koloni för Folket. Om man bara kan få bort de radioaktiva kräken. En väldig termitstack.

- Rosengård
En hel sektor täckt av armstjocka törnen, med giftdrypande taggar. Giftet är halucinatoriskt, och kan förädlas till gift eller drog för arkens bruk. Det går att åla sig fram genom trånga tunnlar, men se upp för de galna, förgiftade asgnagarna och plötsligt ristande taggar. I sektorns mitt finns förstås något värdefullt - om inte Törnrosa så iallafall för fynd, konserver eller vatten. Kanske ett medicinförråd, där törnets rötter äter sig ned i myllan.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests