BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Taktiska kärnvapen

Wed 23 Jun 2021, 15:04

Novasekten sitter ju som bekant på en kärnvapenmissil vilket fått mig att fundera lite kring effekten av ett taktiskt kärnvapen med mindre sprängverkan.
Jag funderade på att ge alla som befinner sig i anslutande sektorer 2 permanenta röta. Att blåsa av ett kärnvapen i den sektor spelarna befinner sig känns bara beiget.
Är det en rimlig nivå på effekt?
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Taktiska kärnvapen

Wed 23 Jun 2021, 23:25

Om jag minns det rätt så utplånar väll kärnvapnet i Novasektens silo sektorn den slår ner i samt alla anslutande sektorer (9 sektorer totalt dvs). Utöver det ska allt levande inom 10 sektorer av nedslagningen slå en rötattack på 10 minus sektoravståndet bort från explosionen. Dvs. att någon som är 9 sektorer från explosionen bara slår 1 tärning, medan de som står bredvid sektorerna som utplånas slår 10 tärningar.

Sen finns det mindre kärnvapen i Maskinarium också, som en del av robotkollosernas arsenal. De utplånar bara sektorn de slår ner i, sen har jag husreglat att allt levande inom 5 sektorers avstånd ska slå en rötattack på 5 minus sektoravståndet från nedslagsplatsen. En ren halvering av Novasektens missil kort och gott. Nu tror jag inte heller att det någonsin kommer bli aktuellt för mina spelare att möta en robotkoloss, men man vet ju aldrig!
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Taktiska kärnvapen

Thu 24 Jun 2021, 10:15

Åh fan, ursäkta språket. Det var ju värre än jag tänkt...men då är det "vanliga" rötattacker så med riktig flyt kan alla försvinna när man sanerar?
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Taktiska kärnvapen

Thu 24 Jun 2021, 16:12

Åh fan, ursäkta språket. Det var ju värre än jag tänkt...men då är det "vanliga" rötattacker så med riktig flyt kan alla försvinna när man sanerar?
Mycket riktigt, så är det. Har man riktigt mycket flyt så kan man till och med helt undvika att ta någon skada.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests