Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Vilken ordning ska man spela kampanjerna?

Sun 18 Apr 2021, 00:28

Har fattat det som att det var tänkt att man skulle köra i ordningen: År:0, Genlab Alfa och sedan Maskinarium, men att detta såklart inte är ett måste.
Finns det något negativt med att spela Maskinarium innan Genlab? Är det typ för annorlunda från grundboxen eller förstör något spelarna skulle få reda på i genlab (om det kanske gör robotarna till ett mindre hot)?
Inga spoilers tack :D

Om ordningen spelar roll för att det kan spoila saker så behöver ni inte skriva vad :P

Tack!
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Vilken ordning ska man spela kampanjerna?

Sun 18 Apr 2021, 00:45

Det som jag kan komma på, på rak arm är att, Elysium innehåller spoilers för Genlab Alpha och att Den Grå döden innehåller spoilers för Elysium och jag tror även ZC 5 Hotell Imperator. Vissa andra ZC har som idé att vissa expansioner är spelade, t.ex. ZC 4 Dö, Köttätare, Dö har djur i zonen så då behöver ju Genlab Alpha köras först och ZC 6 Det Eviga Kriget är baserat på att det robotarna har släppts lösa i zonen.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Re: Vilken ordning ska man spela kampanjerna?

Sun 18 Apr 2021, 02:00

Det som jag kan komma på, på rak arm är att, Elysium innehåller spoilers för Genlab Alpha och att Den Grå döden innehåller spoilers för Elysium och jag tror även ZC 5 Hotell Imperator. Vissa andra ZC har som idé att vissa expansioner är spelade, t.ex. ZC 4 Dö, Köttätare, Dö har djur i zonen så då behöver ju Genlab Alpha köras först och ZC 6 Det Eviga Kriget är baserat på att det robotarna har släppts lösa i zonen.
Hmm... Okej, är nog lika bra att köra i ordning då. Tack!
 
Puckohue
Posts: 12
Joined: Thu 14 Jan 2021, 19:37

Re: Vilken ordning ska man spela kampanjerna?

Sun 18 Apr 2021, 10:02

Kan man hoppa över t.ex. Genlab Alpha? Räcker det att byta ut eventuella djur mot mutanter i senare kampanjdelar?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Vilken ordning ska man spela kampanjerna?

Sun 18 Apr 2021, 10:39

Kan man hoppa över t.ex. Genlab Alpha? Räcker det att byta ut eventuella djur mot mutanter i senare kampanjdelar?
De spoilers som finns i Elysium vad gäller Genlab Alpha är på vad som hände i GA (rent bakgrundsmässigt). ZC4 Dö, Köttätare, Dö innehåller karaktärer ifrån GA.

Rent spelmässigt så är alla expansioner och alla ZC fristående och kan spelas utan att man har någon annan bok och de innehåller också stats för alla varelser och SLP.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests