Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Placering av zonsektorer.

Mon 29 Mar 2021, 11:59

Nu har det gått ett par (många!) år sedan Mutant: År Noll släpptes, och jag har bara hittat en (ganska tom) tråd på det här ämnet.

Var har ni placerat era zonsektorer på kartan och vad har ni baserat valen på?

Själv planerar jag på att köra på stockholmskartan, och har lagt ut följande zonsektorer än så länge:

Arken (en påhittad skola jag förlagt i Sjöhuset vid Marinstaden): L-20
Reningsverket (fick bli Hammarby sjöstadsverk): M-18
Andra Arken (skatteskrapan): L-16
Motorfolkets Garage (Valde parkaden, men är inte nöjd då det ligger mitt i stan, skulle vilja ha det lite mer utanför): J-16
Rostborgen (en av Siljalines båtar): H-19
Dödsklotet (globen, självklart): N-16
Familjens Villa: G-13
Slukhålet: I-15
Svarthands Bar (baserat på Grå Döden): G-19
Zonens Tivoli: K:18

Jobbar fortfarande på resten, men är väldigt öppen för förslag från folk som känner till området bättre än en stackars skånepåg som bara åkt genom stockholm en gång om året (vi hade stommarstuga på Möja som vi åkte till varje år när jag växte upp)
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Placering av zonsektorer.

Tue 30 Mar 2021, 09:05

Kul tråd! Alltid kul att dra fram mina gamla anteckningar.

Vi körde också på Stockholmskartan eftersom det är där majoriteten av mina spelare bor.
Arken (Strandad färja): K16. Jag missade den detaljen att Arken helst skulle vara i zonens ytterkanter, så jag valde Gamla Stan. Hela ön kom till sist att befästas och bli större Arken.
Andra Arken (Bonnierhuset): I14. Valde den utifrån att jag tyckte att Bonnierhuset hade likheter med illustrationerna i regelboken.
Motorfolkets Garage (Katarinagaraget): L16. Jag googlade garage på Södermalm.
Djurtornen (DN-Skrapan): J13
Reningsverket (Lovöns reningsverk): K2. Många av oss är scouter, och vår kår har en stuga i närheten (Som passande nog heter K2), så jag tog ett reningsverk vi alla kände till.
Ledningsplats Cesar (Bergsrummet på Skeppsholmen): K17. Trots att den bara var 1 km från Arken tog dit lång tid innan spelarna ens tänkte tanken att ta sig dit.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Placering av zonsektorer.

Tue 30 Mar 2021, 12:02

Rekommenderar att inspireras av Kaknäs sista band också för detaljer till Stockholmszonens sektorer. Det fanns en Fenix med mer material.
 
Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Placering av zonsektorer.

Wed 31 Mar 2021, 06:50

Rekommenderar att inspireras av Kaknäs sista band också för detaljer till Stockholmszonens sektorer. Det fanns en Fenix med mer material.
Jag har ägt Kaknäs sista band en gång i tiden, men den har nog lånats ut och försvunnit, tyvärr.

Och jag ser att den inte går att köpa längre, så jag blir lite ledsen över det :(
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Placering av zonsektorer.

Thu 01 Apr 2021, 07:45

Kom på att jag hade lite idéer som jag inte använt mig av själv, men som kanske kan vara till inspiration.

Maskinfältet i nordväst är Bromma Flygplats. Precis öst om det, G10 finns köpcentret Bromma Blocks och Ulvsunda industriområde (H10). En intressant grej i Ulvsunda är vindtunneln (Body Flight) i ett av de höga husen. Om den av någon anledning skulle vara fungerande skulle den nog vara rätt intressant om mutanter hittar, och även om den inte fungerar så är det väldigt mystiskt att hitta ett sjukt stort utrymme i ett höghus (Jag försökte hitta någon bra bild som visar insidan av tunneln, men hittade inte. Tänk dig en tunnel som är väldigt hög, men när du går in i den står du ett metallnät och under finns ett gigantiskt utrymme).

Vid I13 finns militärhögskolan i Karlsbergs slott. Där skulle man kunna lägga in lite hints om undergången. Vid I17 borde Försvarsmaktens högkvarter ligga också om inte jag misstar mig, vilket skulle kunna ha samma syfte.

Du skulle också kunna googla fram diverse slott som finns kring stan.

Jag brukade använda den här kartan för räls och tunnelbana. Jag vet om att mycket är fel eftersom jag inte hade jättebra koll bortom Västerort när jag ritade strecken (och ibland artistic freedom för att passa plotten). Vitt var det jag antog var under mark och gult över mark.
Image

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests