RoboteerX
Topic Author
Posts: 8
Joined: Tue 08 May 2018, 13:55

Zongastarna i reningsverket

Fri 10 May 2019, 23:04

Är de zongastarna som bor i reningsverket, i bok 2 zonen, den enda gruppen zongastarna eller finns det olika grupper zongastarna i zonen som överlevt på olika sätt? Om det finns det så kan det ju finnas olika klaner med olika stilar och så vidare.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Zongastarna i reningsverket

Sat 11 May 2019, 07:52

Hej,

I min kampanj har zongastarna olika klaner som härjar i olika regioner. Så dem som håller till i reningsverket är en av dessa klaner.
Mina RP lyckades mäkla fred med dem så skulle kännas tråkigt att zongastarna skulle sluta vara en skräckfaktor på natten.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Zongastarna i reningsverket

Tue 21 May 2019, 03:51

Sen till partyt men här kommer jag!

Precis som BrotherB så har jag flera olika klaner av zongastar i min zon. Renverkets zongastar är en gruppering som just vår spelgrupp har lyckats medla fred med medan Den Andra arken ligger i krig med en grupp som klär sig i pälsar och tämjer zonbestar som krigsdjur.

Utöver dem två har jag även en grupp zongastar som använder olja som krigsmålning/tung solskyddsfaktor, deras signum är en svart hand och jag har tänkt att en av dessa ska desertera sin klan och grunda svarthandsbar senare under kampanjen.

Två grupperinger av zongastar jag har använt tidigare/inte använt än är dels Rökorsen; nedknarkade junkies som mördar runt i jakt på droger, tänk New Vegas fiends i RK uniformer. De är baserade ur en gammal Röda Korset anläggning från katastrofens tid därav grunden till deras märke, namn och deras tidiga tillgång till smärtstillande.

Den andra gruppen har jag ärligt inget namn på, men de klär sig i svetsmasker, bygghjälmar och reflexvästar medan de slåss med släggor, kofötter och ombyggda spikpistoler. De är baserade ur en gammal arbetsplats och är fruktansvärt våghalsiga i sina räder. Innan sina attacker gör de mycket oväsen av sig och när vakterna lyser in i mörkret runt arken med sina lampor/facklor ser de bara hundratals ljussken som reflekteras tillbaka från reflexvästar som sitter både på individer och upphängda från bråte. Tanken är att fienden i panik ska ge upp i panik innan striden ens börjat.

Det här blev en mycket längre text än jag menat, men det kan förhoppningsvis ge lite inspiration till dina egna gastar!
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Zongastarna i reningsverket

Tue 21 May 2019, 07:07

Sen till partyt men här kommer jag!

Precis som BrotherB så har jag flera olika klaner av zongastar i min zon. Renverkets zongastar är en gruppering som just vår spelgrupp har lyckats medla fred med medan Den Andra arken ligger i krig med en grupp som klär sig i pälsar och tämjer zonbestar som krigsdjur.

Utöver dem två har jag även en grupp zongastar som använder olja som krigsmålning/tung solskyddsfaktor, deras signum är en svart hand och jag har tänkt att en av dessa ska desertera sin klan och grunda svarthandsbar senare under kampanjen.

Två grupperinger av zongastar jag har använt tidigare/inte använt än är dels Rökorsen; nedknarkade junkies som mördar runt i jakt på droger, tänk New Vegas fiends i RK uniformer. De är baserade ur en gammal Röda Korset anläggning från katastrofens tid därav grunden till deras märke, namn och deras tidiga tillgång till smärtstillande.

Den andra gruppen har jag ärligt inget namn på, men de klär sig i svetsmasker, bygghjälmar och reflexvästar medan de slåss med släggor, kofötter och ombyggda spikpistoler. De är baserade ur en gammal arbetsplats och är fruktansvärt våghalsiga i sina räder. Innan sina attacker gör de mycket oväsen av sig och när vakterna lyser in i mörkret runt arken med sina lampor/facklor ser de bara hundratals ljussken som reflekteras tillbaka från reflexvästar som sitter både på individer och upphängda från bråte. Tanken är att fienden i panik ska ge upp i panik innan striden ens börjat.

Det här blev en mycket längre text än jag menat, men det kan förhoppningsvis ge lite inspiration till dina egna gastar!

Gillar detta starkt, kommer ta inspiration.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Zongastarna i reningsverket

Sun 02 Jun 2019, 01:43

haha great minds tend to think alike, it seems like..

jag spånade också på flera olika klaner zongastar och tänkte att de flesta skulle bestå av stora familjegrupper som alla är mer eller mindre inavlade & rötsjuka
beroende på hur öppna de var mot främlingar samt om de är nomader eller hade tillgång till rötfritt vapen där de bor
tänkte att de förutom kläderna skulle ha helt olika religioner, riter & kännetecken (som tatueringar, scarification, brännmärken, henna-målningar, piercingar, frisyrer, mm)
samt att de flesta i en klan har liknande ansiktsdrag (typ tätsittande eller ovanligt brett sittande ögon, utstående tänder / dubbla tandrader, harmynta, stora / inga öron, stor / flyende haka, o.s.v.)
& samma smärre mutationer (typ ett mer eller mindre finger eller nåt finger utan leder, simhud mellan några fingrar / tår, slemmig / fnasig hud, extra utväxter, fettklumpar, gälar som ej fungerar)

gillade verkligen din svarta handen klan insmetade i olja för några såna hade aldrig dykt upp i mina tankar
däremot hade jag en liknande tanke om att bartendern skulle vara en förrymd slav eller förvisad från en ark där de tatuerade högerhanden svart på de som har brutit mot arkens regler

hade en klan som var snarlika dina röda kors junkies som skulle husera på ett krankenhaus, möjligtvis söderssjukhuset fast som numera kallas dödersjukhuset..
där skulle det även finnas en annan gruppering som styrdes av Kirurgen =)

samt en grupp från en halvfärdig byggarbetsplats (gillade din detalj med reflexvästarna)

hade även en krigisk klan med fjäderklädda zongastar som red på befjädrade syrabestar som var lite snarlik dina i pälsar

samt flera andra mer eller mindre osmakliga klaner och med olika slags ansiktsmasker
men hade ändå tänkt att den stora massan zongastar skulle se ut som de som beskrivs av fria ligan
och var dessutom lite sugen på att en större stam i utkanten av zonen skulle ha enat många andra mindre klaner och bildat ett litet kungarike som nu hotar att ta över även RP:s zon

MEN i vår spelgrupp har vi hittills knappt stött på zongastarna alls, bara flytt eller gömt sig undan dem eller smugit på dem & tjuvlyssnat på deras gutturala konversationer som RP knappt förstår..
så much work 4 nothing so far.. =)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests