thebjornidentity
Topic Author
Posts: 7
Joined: Wed 19 Sep 2018, 18:38
Location: Kristianstad

Döda Den Gamle?

Fri 22 Feb 2019, 18:48

Hej hopp! Har ni, i era kampanjer, låtit Den Gamle dö? Hur snabbt hände det?

Jag siktar på att ta livet av honom ganska snart, för att understryka känslan av att Arken verkligen saknar en ledare.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Döda Den Gamle?

Sat 23 Feb 2019, 08:50

För min grupp är han död från början bara att en av bossarna håller hans kvarlevor i skuggorna och påstår att han får order av den gamle. På så sätt är han den mäktigaste i arken. Ingen har vågat ifrågasätta det ännu.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Döda Den Gamle?

Sat 23 Feb 2019, 09:11

Hej hopp! Har ni, i era kampanjer, låtit Den Gamle dö? Hur snabbt hände det?

Jag siktar på att ta livet av honom ganska snart, för att understryka känslan av att Arken verkligen saknar en ledare.
Vi har inte spelat så mycket, så Den Gamle är inte död än. Jag hade inte gjort mig av med honom för tidigt då det skapar intressanta konflikter i Arkens maktbalans mellan honom och bossarna. Det är bra om RP känner att Den Gamle är en guldgruva till lite halvvaga ledtrådar kring prylar, världen och metaplotten och att de verkligen inte vill bli av med honom, men att de samtidigt inser att hans hälsa bara går åt ett håll och att han dessutom är påpassad av bossarna. Hade också gärna gjort honom otillgänglig. Bossarna vakar runt honom och RP får smyga för att överhuvudtaget komma i kontakt med honom. Själva dödstillfället bör inte heller kastas bort utan vara en dramatisk höjdpunkt i spelet. Maktbalansen som rubbas och de konflikterna som uppstår mellan bossarna som försöker kliva fram. Den Gamles prylar (och eventuellt ytterligare ledtrådar) som bossarna (och även RP?) lägger vantarna på efter döden. Beskyllningar (som kanske är sanna) kring Den Gamles död. Är döden naturlig eller fick han en knuff på vägen? osv osv..
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: Döda Den Gamle?

Mon 25 Feb 2019, 23:33

Den Gamle är den enda SLP jag helt kontrollerar. Alla andra, bossar och fixare och slavar kan skapas om en spelare föreslår det. Skriver någon in en SLP som en av sina två kontakter så existerar den typen och vi får rulla med det. Men den Gamle är fixerad och kan inte påverkas.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests