User avatar
Nattvandrare
Topic Author
Posts: 83
Joined: Wed 20 Jun 2012, 12:00

Ordförandens alternativa bakgrund (Spoilers år noll kampanjen)

Tue 11 Dec 2018, 12:10

Hej

Vet inte om ordföranden har diskuterats tidigare, men jag fick en idé efter jag läst en tråd på forumet om att man borde vara sparsam med att erbjuda mutanterna alternativ till att bota sin infertilitet. Eden borde vara det enda rimliga alternativet till att lösa detta.

Jag tänkte vidare på det. Kan det vara så att endast överlevande människor från ledningsplats Caeasar kan förenas med mutantens arker å producera barn? Eller finns det någon medicin eller ingrepp människorna i ledningsplats Caesar har tillgång till?

När jag funderade på det så kom jag att tänka på ordföranden. Hans bakgrund enligt år noll kampanjen är att han är en zongast, och eftersom zongastar är människor som blivit förvridna av rötan så är de fertila tillsammans med mutanter från arken. Men tänk om han istället kom ifrån Eden? Jag har hela tiden föreställt mig en bild av att ordföranden bär på nyckeln till Eden som ett halsband. 

Jag känner det finns saker som blir mer lockande om ordföranden kommer från Eden. Han kan ha glömt bort var Eden är då han varit nedfryst och drabbats av minnesförlust, men om han insett att han har en stark position när det gäller barnafödande så vill han själv bli som en profet som kuvar de andra arkerna där han kvarstår som en fertil ledare. Att han har haft en hand i mutanternas ursprung gör honom också till ett mycket mer personligt hot kopplat till deras bakgrund. Det kan bli väldigt passande att skicka honom som ett sluthot när mutanterna besöker ledningsplats Caesar. Han kan också ha ett intresse att röja undan andra medlemmar från projekt Eden då han trivs med vad han byggt upp i zonen och inte vill se sin position hotad.

Vad tror ni? Tankar/Ideer/kommentarer?
 
Tirumbar
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Re: Ordförandens alternativa bakgrund (Spoilers år noll kampanjen)

Tue 11 Dec 2018, 12:39

Jag gillart det skarpt.
Nästa gång jag SL:ar den kampanjen kommer jag ta inspiration av detta!
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Ordförandens alternativa bakgrund (Spoilers år noll kampanjen)

Tue 11 Dec 2018, 14:35

Grymt bra genomtänkt, ska ta idéer från detta till min kampanj. Tusen tack!
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Slafsa
Posts: 17
Joined: Fri 10 Aug 2018, 22:10

Re: Ordförandens alternativa bakgrund (Spoilers år noll kampanjen)

Wed 23 Jan 2019, 10:03

Jag gillar också idén!
Jag hade tänkt att den Andra Arken var ett lämplig plats att hitta en ledtråd. Nyckelkortet är en ledtråd som är lämplig att finna i en persons ägo. Det passar bra ihop med Ordföranden.
Kvinnan med dagboken borde nog bindas ihop med Ordföranden, så det blir en känsla av spelarna följer ett svagt spår eller åtminstone i efterhand kan lägga pusslet.
Kan det vara så att kvinnan med dagboken i skrädesvråkens torn var en av de forskare som uppfostrat mutanterna i den andra arken men som senare blivit utmanövrerad av Ordföranden. Efter att hon blivit utmanövrerad eller fruktat för sitt liv så har hon försökt söka sig tillbaka till Eden. Hon blir föda åt skrädesvråken, spelarna hittar boken i jakten på Vorhan.
Som ett mellanspel ute i zonen kan spelarna träffa på två mutanter som flytt från den andra arken och försökt finna spår av kvinnan (här får hon ett namn). De mutanterna blir så klart överraskade över att träffa mutanter från en annan ark och berättar lite om sin ark. Förmodligen är de svårt rötskadade och lite osammanhängande. Risken är att det blir för rälsat?
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Ordförandens alternativa bakgrund (Spoilers år noll kampanjen)

Sat 11 May 2019, 13:54

haha jävla skit..

kul att se att nån har liknande ideer, 
jag skrev nyss ett ganska långt inlägg men sitter på ett bibliotek och datortiden tog slut innan jag hann skicka vad jag skrev
kopierade skriften med ctrl c och tänkte skicka den nu när jag fick några minuters datatid till
men texten lagrades tydligen inte..

får försöka vara kortfattad och sammanfatta vad jag skrev
tyckte dina ideer var skithäftiga men i vår spelgrupp har vi redan mött en ung ordförande utan mutantkrafter innan jag tog över som SL så kom på en annan lösning
för tyckte vi behövde en ytterligare morot för att finna eden eftersom vår spelgrupp redan hade funnit alla ledtrådar
men ändå inte brytt sig om att bege sig dit, lite oklart varför faktist
verkar som att spelarna ändå bara tror eden är en myt..

hur som helst lät jag det gamla barnlösa forskarparet som uppfostrade mutanterna i andra arken
ha fått med sig en fertilitetsdrog från eden som utvecklades där ifall mutanterna trots allt bedömdes vara så framgångsrika att de tilläts föröka sig
tänkte dessutomatt det fortfarande kunde finnas ett fåtal sådana injektorer med drogen liggande i ordförandens låsta skrivbordslåda
samt lite anteckningar om deras gamlas perversa experiment med mutantbarnen
min tanke var även att forskarna i den andra arken aldrig brydde sig om att lära dem att läsa

så i min tankekonstruktion är ordföranden fortfarande ett kidnappat zongastbarn som har injencerats med fertilitetsdrogen
samt dessutom den gamla kvinnliga forskarens favorit, kanske även playmate så han har haft en priviligerad men väldigt skruvad uppfostran
han kan även eventuellt ha gjort henne gravid men att hon dog under förlossningen så att ordföranden har en son ihop med den gamla härskarinnan av andra arken

framför allt tänker jag mig att gubben hade låst in den starkaste, smartaste och mest välartade mutantfickan i källaren och förgripit sig på henne en längre tid
dels av perversa lustar men även med det uttalade syftet att föra sin egna gener vidare och att denna flicka var den unga ilona likätaren
i min version så födde hon även honom en dotter innan hon tillsist lyckas övermanna & döda gubben för att sedan fly ut i zonen
dottern var hon tvungen att lämna kvar och en av anledningarna till att hon har samlat the helldrivers är för att hon vill invadera den andra arken och frita sin lilla dotter igen
tycker om att en sån bakgrund komplicerar både ordföranden & ilona så att de inte enbart är onda
det finns en anledning till att de är som de är
dessutom är alltså ilona likätaren för tillfället en av zonens fertila mutanter & kan även ha ännu en unge i sin husvagn
så ännu en anledning för RP att inte bara ha ihjäl henne eller ordföranden direkt
än så länge är de två de enda hoppet att föra mutanternas släkte vidare =)

om de så småningom tar sig till arken kommer jag där placera många fler sådana injektorer med fertilitetsdrogen för personligt bruk
samt några behållare med en vätska som kan hällas i olika vattenkällor och räcka till att göra några hela arker fertila
och slutligen en stor gasbehållare som om den öppnas gör hela sonens mutanter fertila
dessa alternativ kan ju skapa intriger med maktspel både på individnivå & mellan sammanslutningar av arker tänkte jag?!

(slut på tid)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest