Kajon
Topic Author

Resultat av hotslaget

Sun 30 Oct 2016, 22:00

Jag har hakat upp mig på en detalj i bok 2 kapitel 3 sida 43. Där står att hotet blir värre ju fler (biohazard) som visas efter hotslaget. Men jag kan inte hitta någon sorts rankning av hotens nivåer, bara den stora slumptabellen. Som ny spelledare skulle det verkligen underlätta för att ge spelaren lagom motstånd.

Messias

Re: Resultat av hotslaget

Sun 30 Oct 2016, 23:56

Vissa monster finns i olika hotfulla versioner, som till exempel Väktare typ Ylare, typ Flammare o.s.v. Du skulle alltså kunna "uppgradera" dessa till de farligare versionerna om du slog extra radiak. Alternativt kan du höja varelsers GE med 1 poäng per extra rullad radiak. Så om du rullade tre radiak och rullade fram en Krypskytt skulle du till exempel kunna öka Krypskyttens STY med 2, eller så skulle du kunna lägga till en extra Krypskytt.

Bara ett par förslag på hur du skulle kunna tolka hotslaget. Exakt vad som är "lämpligt" eller känns rätt i ert spel behöver lite fingertoppskänsla och kommer med erfarenhet. Spela och se vad som funkar. I värsta fall får de ju försöka FLY. De har väl satt poäng i FLY?

Kajon
Topic Author

Re: Resultat av hotslaget

Mon 31 Oct 2016, 08:49

Tack för tipsen. Jag får nog anpassa hoten efter gruppen när vi väl börjar och se till att påminna om att FLY.