Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Zonkartan i Zonkompendium 3

Sat 21 May 2016, 22:29

Zonkartan i Zonkompendium 3 (Dvs. Det Döda Blå) är extra svår att placera i sverige.
Någon som har någon aning om vart den ligger?

(vill alltså inte ha tips på vart man KAN lägga den, utan vart dess riktiga förebild ligger. Precis som att Bron över Skrotsundet är Malmö och Köpenhamn)
 
User avatar
Buio
Posts: 51
Joined: Mon 16 May 2016, 21:25

Re: Zonkartan i Zonkompendium 3

Sun 22 May 2016, 03:46

Svårt att säga. Jag skulle gissa att det är ett påhittat område. Det kanske har hittas olja någon annan stans i norden nära en ö eller kust med låg nivå ovan havet som också har en mindre stad. Staden under vattnet indikerar på ö med stad som lagts under vatten.

Det finns många oljeplattformar mellan Färöarna och Shetlandsöarna. Men både Färöarna och Shetlandsöarna har rätt hög nivå ovan havet. Tror Danmark skulle vara helt under vatten innan nån av de öarna hamnade så mycket under vatten.
 
Bengt Petter
Posts: 772
Joined: Sat 09 Apr 2011, 11:27

Re: Zonkartan i Zonkompendium 3

Mon 28 Nov 2016, 11:09

Från början hette den här modulen Nordsjözonen. Den var ett stretchgoal i den första fundraisingen och tanken var då att den här zonen skulle ligga någonstans halvnära Norges kust där det ju finns oljefält. Sedan ändrades upplägget något och blev mer generiskt. 
 
User avatar
mag666
Posts: 3
Joined: Sun 07 Apr 2013, 09:44

Re: Zonkartan i Zonkompendium 3

Fri 02 Dec 2016, 15:57

Jag har lagt den utanför västkusten, i närheten av Falkenberg. Det gör att jag kan använda de olika grupperna och de olika zon områdena till "min" ark som är på land.  :geek: 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests