Oddball_E8
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Tidpunkten för Katastrofen?

Sat 11 Jun 2016, 08:45

För den som spelar i "sin egen stad" - och om denna är lite mindre - så vill en ju få lite tid på sig innan katastrofen där staden av någon anledning hinner expandera rejält, så att en får springa runt i ruiner och inte skogar.
Är väl inget fel på att springa runt i förvridna zonröteskadade skogar med monsterträd och faror som lurar i varje trädkrona?

Dessutom är ju varje liten by i området en "ruin" som behöver utforskas, men de är utspridda som små öar i ett grönt hav av fara :)

Jag har personligen förlagt vårt spelande till stockholmsområdet enbart för att kunna utnyttja alla zonböcker utan att ändra för mycket.
Men tanken var från början att spela i Malmö-Lund området, och där blir det ju mycket skogsspringande mellan städerna, med små byar här och var som behöver utforskas eller rentav återbefolkas :)

Jag gillar conceptet med ödemark och inte bara en stor ruin.
Blir lätt tråkigt och enformigt med "ni hittar ännu en ruinskyskrapa att utforska" varje spelomgång.

I min värld har stockholms stad blivit i stort övervuxen av naturen där det inte varit extremt urbaniserat. Minsta lilla område med trädgårdar och liknande har börjat bli till skog eller liknande.
Och de ställen som hade skog redan innan katastrofen (exempelvis området runt kaknästornet som är där mina spelare startar) kan nästan jämföras med djungel eller urskog.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests