holmstrom

Re: Slumptabeller, SLP- & monstergenerator online

Mon 07 Jul 2014, 12:37

Jätteroligt och bra gjort! Fick fram massa bra monster i generatorn, wrath of the Benknäckarmes!
:lol:

Det kan bli rätt roliga monster när slumpen får råda, men det hjälper en också att undvika att man skapar klichéer utan får mer intressanta monster.

Phalck

Mon 09 Feb 2015, 09:38

ROFL!

Använde slumgeneratorn för monster idag och fick mig godingen Granatluring. Granitluringen verkar vara fantastisk skapelse. Den ser ut som en apa utan armar och ben. Trots det har den ett otroligt tjockt pansar och ett respektingivande horn som den kan attackera med (hur???). Granitluringen är dessutom en ynklig och sinnesslö växtätare som är expert på att fly (återigen hur??). Har ni provat att åla omkring på golvet utan att använda armar och ben?!?

Jag ser framför mig en trött apa utan lemmar som med horn i pannan stilla tuggar gräset i en ring runt sin sorgliga kropp. Plötsligt rusar en etterbest in i dess närhet och den lilla köttkorven formligen exploderar i rörelse och försvinner vigt ur etterbestens räckvid. Utan rädsla för sitt eget liv ålar den sig vigt mot Etterbesten, hornet hotfullt viftande:

Granitluring
En idisslande, ynklig (STY 1) sinnesslö växtätare (KYL 0).

Har en aplik kropp täckt av pansarhud (pansar 8) och saknar helt lemmar

Attackerar med horn (STY 1-3: skada 1, STY 4-5: skada 2, STY 6-8: skada 3, STY 9+: skada 4).

Trivs i kratrar och brukar färdas i ensamhet.

Färdigheter: Fly (FV3)
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com

Tomas
Site Admin

Mon 09 Feb 2015, 11:32

Haha, underbar! :)
Fria Ligan

henriklundbäck

Mon 09 Feb 2015, 19:22

underbar monster generator! måste definitivt ha med den beniga, insektoida isugglan!!

Faie

Wed 25 Feb 2015, 17:52

Super tack för ett sådan fantastiskt arbete :) tackitackar
// Faie
GZIP: Off