TheSpaceMan

"Forn"fynd som kan förvrida arkens syn på världen.

Thu 17 Apr 2014, 12:09

http://m.tradera.com/item/341589/205937 ... -1800-2010

Skulle inte ha något emot att äga det där, men har inte riktigt den summan att investera.

ekofest

Re: "Forn"fynd som kan förvrida arkens syn på världen.

Fri 18 Apr 2014, 10:42

Mein gott!

Memmo

Fri 18 Apr 2014, 13:31

Mums! Angående forntida litteratur som kan förvirra kommer jag att tänka på när vi spelade MUA och en djurmutant i vår grupp ständigt hänvisade till gamla Kalle Anka-tidningar och diverse fabelböcker, som han hade hittat. Han menade att de bevisade att djurmutanter fanns i forntida dagar. Vi andra ansåg att han måste blivit virrig av rötan eller kräftan, vilket nog också var fallet.

Tyler Durden

Sat 03 May 2014, 17:22

På en zonfärd hittar några äventyrare en övergiven byggnad. När de undersöker den närmare finner de ett rum barrikaderat från insidan.. Men ingen är här inne. Det ät tomt så när som på ett par filtar,ljusstumpar,rester av mat eller andra spår av en övernattning.. Vart den här övernattaren tagit vägen är ett mysterium.. Enda vägen in i rummet är genom dörren äventyrarna just forcerade för att ta sej in! I mitten av rummet ligger något som genast fångar deras intresse. En liten svart låda på golvet. Lådan är en kub med cirka 15cm höga och breda sidor. Dess grundfärg är svart. Men det är omöjligt att bestämma vilket material den tillverkats i. Metall?,Trä?,Glas?,Sten?, Plast?! Det går inte att avgöra.. Den är vacker smyckad med snirklande mönster som både korsas och vävs in i komplicerade mönster som utgår från cirklar och raka paralella linjer längs Kubens alla sidor. Den här dekorationen är i en ljusare typ av metall,men exakt av vilken typ det är är osäkert,kan det vara silver?. "Fornfyndet" klassas som en "Memokub kanske??" Då "lådan" egentligen inte gör något och ingen får igång den så glöms den oftast snabbt bort, och säljs av ointresse och "lådan" byter på så sätt ofta ägare.. Dess innersta hemligheter är inte för vem som helst.. Men den hamnar Alltid rätt till slut och Döden följer i dess spår.. Oavsett om den säljs av gatukrämare på marknaden eller lämnas in till Gryningsvalvet så är Boxen nu i Arken! Att någon förr eller senare kommer att börja fingra på "MemoKuben" är oundvikligt.. Problemet är att det här inte är någon memokub. Det här är LeMarchands pussel! När "Rätt" person* har hållit i Kuben och Försökt lösa dess gåta. Men inte Lyckats. Blir denne som besatt av Kuben. Kuben letar sig in i personens drömmar,återkommer i tankarna i ändlösa grubblerier över Boxen och dess ursprung.. Förr eller senare kommer ivriga fingertoppar att följa skåror och smidda linjer på Kubens yta och pusslet att lösas! När pusslet närmar sig fullbordan börjar Kuben att förändras. Sidor viks ut,delar trycks upp och vrids som av sig själv. Ett kallt starkt sken börjar spridas från Boxens inre.. GRATTIS!! Du har just öppnat en portal till ditt eget personliga Lilla Helvete!! Inom 24 timmar kommer en Dimmensions reva att manifestera sig på närmaste solida yta. Genom portalen kommer en eller flera Cenobiter att komma för att hämta din själ.. LeMarchands pussel är ett spel som spelats av Demoner i hundratals om inte i tusentals år. Dom kommer att försöka släpa iväg med dig till andra sidan. Där de kan utsätta en för Evig tortyr,smärta och plågor.. På Deras sida av portalen finns ingen Död! Hela den här iden´är ju snodd från HELLRAISER rakt av! Men jag tycker den här historien kan passa in under rubriken "Forn"fynd som kan förvrida arkens syn på världen! Haha! Jag vet inte om det är MUTANT riktigt!! Men kan nog bli kul! :) (*Här vet jag inte regel tekniskt hur det ska gå till när Kuben hittar "Rätt" men det hänger ihop med KÄNSLA på nåt vis) :)
"BEVÄPNAD FÖRORTS FRONT"

The_Joggler

Tue 06 May 2014, 22:33

En dum sak som slog mig igår.
Jag hittade en "zonbiljett" från SL (Stockholms lokaltrafik) som de hade ett tag. Jag började direkt funderar på en historia där en krönikör på grund av fyndet påstår att det fanns zoner i forntiden och att man betalade pengar för att få besöka dem. (De var konstiga på den tiden som ville uppleva zonen när de kunde slippa.)
Även Sl:s "zonkarta" skulle kunna vara förvirrande, speciellt då zonen "ska" bli värre mot mitten, ungefär som priszonerna.

Tomas
Site Admin

Tue 06 May 2014, 22:51

Hehe, kul!
Fria Ligan

Pingas

Wed 07 May 2014, 15:37

Ett gammalt vhsband med ett inspelat avsnitt av när & fjärran eller annat reseprogram.
Kan tänka mig att det ändrar deras syn på världen. Kanske får några för sig att det fortfarande finns vackra stränder och snöiga bergstoppar långt ute i zonen någonstans där folk lever och frodas. :D
GZIP: Off