Bengt Petter
Topic Author
Posts: 772
Joined: Sat 09 Apr 2011, 11:27

Anders Fagers noveller i spel

Mon 17 Mar 2014, 17:35

De flesta här känner säkert till Anders Fagers M0-noveller. En finns i grundspelet och ytterligare en postades här: http://frialigan.se/2014/vagen-till-zon ... ers-fager/

Det är säkert inte bara jag som är lockad att använda dem i spelet. Vad skulle ni göra något av först? Finns ju många coola företeelser och personer i novellerna.
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: Anders Fagers noveller i spel

Mon 17 Mar 2014, 18:39

Det är säkert inte bara jag som är lockad att använda dem i spelet. Vad skulle ni göra något av först? Finns ju många coola företeelser och personer i novellerna.
Nejdå, det är inte bara du som har tänkt i dom banorna. Där finns många bra uppslag och användbara detaljer, men det kanske mest uppenbara vore väl ändå att utveckla Köphuset som särskild zonsektor.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
Bengt Petter
Topic Author
Posts: 772
Joined: Sat 09 Apr 2011, 11:27

Re: Anders Fagers noveller i spel

Mon 17 Mar 2014, 20:26

Där finns många bra uppslag och användbara detaljer, men det kanske mest uppenbara vore väl ändå att utveckla Köphuset som särskild zonsektor.
Japp, det känns givet. Hade säkert funkat att låta mutanterna i novellen komma från en annan ark, alltså ytterligare en förutom Den Andra Arken. Kan ju finnas flera Arker i Zonen. För övrigt har Knark-Lena ett oemotståndligt namn.
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: Anders Fagers noveller i spel

Mon 17 Mar 2014, 21:13

För övrigt har Knark-Lena ett oemotståndligt namn.
Får mig av någon anledning att tänka på Nationalteatern - en utmärkt inspirationskälla vid Skrotflodens mynning!
Last edited by Gråskägg on Mon 17 Mar 2014, 23:33, edited 1 time in total.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
Memmo
Posts: 330
Joined: Sun 23 Feb 2014, 20:35

Re: Anders Fagers noveller i spel

Mon 17 Mar 2014, 22:36

Jag kommer absolut att använda mig av novellerna. Framförallt stämningen och språket. Köpcentret är ju som sagt också intressant som zonsektor.
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: Anders Fagers noveller i spel

Mon 17 Mar 2014, 23:33

Den underjordiska källararken med karpdammarna (I Rötmyrens mörker) skulle också vara intressant att utforska närmare.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Anders Fagers noveller i spel

Tue 12 Apr 2016, 14:33

+1.

Kommer definitivt att låna en hel del från KSB till egna spelprojektet som nog blir one-offs i zonmiljön som beskrivs; Blackbergarna, Sjöfolket, Dieseln, Kungskurvan, rubbitarnas agerande, "Uppsprättaren", det märkliga trädet i sista novellen m m zonmys.

Skulle även vilja ha zonkartan som finns i boken då den skiljer sig från den Stockholmszonkarten som finns på pränt sedan tidigare.
 
Oddball_E8
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Anders Fagers noveller i spel

Sat 28 May 2016, 19:00

Skulle även vilja ha zonkartan som finns i boken då den skiljer sig från den Stockholmszonkarten som finns på pränt sedan tidigare.
Egentligen inte. Det är några tillägg, visst, men I övrigt är den densamma.
Rita bara in de där tilläggen själv så är allt klart.

(Sitter just nu och jämför mellan kartan i regelbokens första-uppslag och kaknäs första-uppslag, och de är identiska förutom de inritade nya platserna. Allt annat är detsamma)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests