• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Pingas

Re: Rekvisita

Thu 20 Mar 2014, 17:58

Jo för det jag tyckte med din var att det var väldigt tydlig. Kändes inte lika burk som många gör.
Jag hittade den jag använde. Att jag inte kom på att kolla internethistoriken först... (för mycket kaffe?)
https://acapela-box.com/AcaBox/index.php

Prova att slänga in lite komman på konstiga ställen. det gör så att rösten känns mer naturlig. Sen så går det ju alltid att ändra pitch och sånt i ljudredigeringsprogram.

Bernuz

Thu 20 Mar 2014, 18:55

Grymt snyggt och satan va detta förhöjer stämningen!! :)
jag lirade Fallout en hel del och älskade radion i bakgrunden på det spelet. Med samlade krafter så kanske forumet kan spela in olika såna här inspelningar och även andra radioinslag så man kan ha en spellista som tillsammans bildar en M0-radiokanal. :)

Tomas
Site Admin

Thu 20 Mar 2014, 21:32

Grym ide! Låter toppen. :)
Fria Ligan

Memmo
Topic Author

Thu 20 Mar 2014, 21:46

Vore kul med en rapport om när kriget kommer, som ligger kvar på etern, fast i dåligt sändning med brus som avbryter detaljer. Typ: "Stockholm är under attack. Jag upprepar: Stockholm är under attack. Klockan 09:03 *bruuuus* bombflyg *bruuus*" o.s.v. Efter sändningen kommer en opassande glad låt från 80-talet (om världen gick under då)

Pingas

Thu 20 Mar 2014, 22:20

Efter sändningen kommer en opassande glad låt från 80-talet (om världen gick under då)
Måste ju vara Kiss - Heaven's On Fire
Lite passande titel på låten iallafall! :lol:

Kanske final countdown? Hehe
Last edited by Pingas on Thu 20 Mar 2014, 22:25, edited 1 time in total.

ekofest

Thu 20 Mar 2014, 22:22

Vilken cool röstsyntes och "radiosändning"!
Grym ide också med gamla radiosändningar som ligger ute och snurrar i etern.
Själv håller jag på och pular lite då och då med bakgrundsljud/musik som jag kan lägga upp när jag får tummen ur. Sånt här peppar en att jobba på

Pingas

Fri 21 Mar 2014, 00:01

Testade en annan sak. Hoppas detta är ok med fria ligan. Hojta till annars så tar jag ner den! ;) Jag använder bara texten från bilderna allt anant är gjort från scratch.

http://youtu.be/uuIXlcZun-s

Terminalloggboken!! :mrgreen: Går skitbra att spela på surfplattor/laptops om man nu vill använda den istället för stillbilder.
Tänkte kanske fixa lite bättre font och sånt senare, någon som vet en bra pixlig/dos-font som har åäö?

Valde att videon ska vara olistad så att inte spelare kan hitta den om dom söker på t.ex. "Mutant år noll". Man måste alltså använda länken för att kunna se videon.

Jag har för mycket fritid. :roll:

Bernuz

Fri 21 Mar 2014, 00:12

Asgrymt Pingas!!! :D :D
Allt sånt här kommer ju göra det gryyymt kul att va SL! :)

EDIT: Dessa får gärna delas upp på olika filmer med så man inte måste visa allt direkt kanske? Eller i alla fall varje stycke på en egen sida så man kan hoppa runt med å manipulera start och stopp på filmen.

EDIT2: En sökning på åäö inne på dafont.com kan ju hitta massa bra fonter. om du inte vart där redan.
Last edited by Bernuz on Fri 21 Mar 2014, 00:20, edited 1 time in total.

Pingas

Fri 21 Mar 2014, 00:20

Asgrymt Pingas!!! :D :D
Allt sånt här kommer ju göra det gryyymt kul att va SL! :)

EDIT: Dessa får gärna delas upp på olika filmer med så man inte måste visa allt direkt kanske?

EDIT2: En sökning på åäö inne på dafont.com kan ju hitta massa bra fonter. om du inte vart där redan.
Jag kan dela upp videon i tre delar och kanske ladda upp på någon sida så folk kan tanka hem istället?
Finns det någon bra hemsida för sånt?

Tack för länken! ska försöka hitta en font som liknar Fria Ligans vackra bilder mer!

Tomas
Site Admin

Fri 21 Mar 2014, 00:23

Testade en annan sak. Hoppas detta är ok med fria ligan. Hojta till annars så tar jag ner den! ;) Jag använder bara texten från bilderna allt anant är gjort från scratch.

http://youtu.be/uuIXlcZun-s

Terminalloggboken!! :mrgreen: Går skitbra att spela på surfplattor/laptops om man nu vill använda den istället för stillbilder.
Tänkte kanske fixa lite bättre font och sånt senare, någon som vet en bra pixlig/dos-font som har åäö?

Valde att videon ska vara olistad så att inte spelare kan hitta den om dom söker på t.ex. "Mutant år noll". Man måste alltså använda länken för att kunna se videon.

Jag har för mycket fritid. :roll:
Så jäkla awesome! Det är helt lugnt, bara grymt kul. Men bra att den inte är sökbar, för att undvika spoilers.

Ni skapar så ruggigt mycket coola grejer, vi borde samla dem under en egen rubrik på nerladdningssidan!

Angående typsnitt: Det som vi använder i handouten är: http://www.dafont.com/perfect-dos-vga-437.font
Men jag tycker att det som du har hittat funkar bra också.
Fria Ligan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8