• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kosta
Site Admin

Re: Releaseplan?

Wed 19 Nov 2014, 14:38

Kosta - ska man tolka ditt svar som att inget kommer att släppas till Coriolis förrän nya reglerna kommer?
Typ så.
Är Arams Ravin helt ute ur bilden? Sista gången jag frågar om den modulen, sen ger jag upp, jag lovar. ;)
Nej, men det bygger på att en av oss (primärt Nisse, sekundärt jag) får tid att fixa in korren i indd.-filen.
Fria Ligan

Kosta
Site Admin

Wed 19 Nov 2014, 14:39

Men jag säger det igen - att i bloggen lägga upp lite inspirerande förhandstittar och uppdateringar av processen kan väl knappast vara annat än bra - för intresset kring spelet? Så har ni ju gjort tidigare med många produkter.
Vi kommer så klart göra det när det finns något snyggt att visa upp och det närmar sig i tiden. Vi jobbar så, när ni ser saker på M0/SV så är det när saker börjar närma sig.
Fria Ligan

Lightshy

Wed 21 Jan 2015, 18:35

Ok Kosta!
Svavelvinters världsbok, M:0 Det döda blå & Varselklotet är ute i handeln.
2015 står vidöppet!
Hit me! Vad händer med realesen vi väntar allra mest på?
När får vi se en teaser trailer eller annat göttigt som vi säger på västkusten? Eller har vi kanske ett släpp på gång redan?

Kosta
Site Admin

Fri 23 Jan 2015, 00:08

Just nu ska allt till Genlab Alfa iväg på tryck, (eller har gått iväg), så jag växlar mellan att skriva på ESF och coola monster och betraktare till Genlab Alfa. Men en plan har utkristalliserat sig för 2015 ;)
Fria Ligan

Johan Ekberg

Sat 31 Jan 2015, 23:19

Har ni bestämt i vilken form Coriolis 2 kommer ges ut? Blir det en box eller en bok, eller flera böcker? Ska ESF släppas som en separat produkt eller som en del av spelet? Dessa olika varianter har ju varit på tapeten vid olika tillfällen. Frågan har säkert besvarats tidigare, men det var i så fall långt tillbaka i tiden...och ni kan ju ha tänkt i nya banor sedan dess?

Mattias H

Sat 31 Jan 2015, 23:50

Stor box!

Kosta
Site Admin

Sun 01 Feb 2015, 00:13

Det blir snygg bok. ESF blir egen bok. Det är planen :)
Ska få till lite snygga kartor och annat också.
Fria Ligan

Johan Ekberg

Sun 01 Feb 2015, 15:51

Snygg bok låter bra. :) Förra regelboken till Coriolis är den snyggaste jag sett i rollspelssammanhang, så man är ju lite kräsen i detta fall...men ni i Fria Ligan har hittills lyckats väldigt bra med utseendet på era produkter, så jag tror säkert ni kan matcha Järnringen i det fallet. Att ESF blir en egen bok är jag också mycket nöjd med, så att reglerna kan användas fritt av både SL och spelare. Snygga kartor dessutom! Hurra! Det saknades faktiskt i förra versionen. Och det är ju en punkt där ni brukar leverera högklassiga grejer. :)

Jag har tidvis på detta forum uttryckt frustration över alla löften som inte har infriats kring spelet och dess tillbehör, men jag ska försöka att vara enbart peppande i fortsättningen. Ni gör ju faktiskt detta på er fritid, och det blir nog alldeles superbra i slutändan. Vilket ju är huvudsaken.

Kosta
Site Admin

Sun 01 Feb 2015, 16:51

Jag har tidvis på detta forum uttryckt frustration över alla löften som inte har infriats kring spelet och dess tillbehör, men jag ska försöka att vara enbart peppande i fortsättningen. Ni gör ju faktiskt detta på er fritid, och det blir nog alldeles superbra i slutändan. Vilket ju är huvudsaken.
:)
Fria Ligan

ChrilleT

Sat 28 Mar 2015, 09:36

Ser i tråden att det jobbas lite på ESF men har ni någon gissning när det kan bli aktuellt med utgivning av ESF eller annan Coriolisprodukt?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8