• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Releaseplan?

Sun 07 Jun 2015, 22:18

Bakgrund och koncept är skilda från besättningsroll. Man kan alltså kombinera lite hur man vill! Och det kommer att vara mer crunch jämfört med M0 ;)
Fria Ligan
 
TheSpaceMan
Posts: 408
Joined: Tue 07 Feb 2012, 19:04

Re: Releaseplan?

Sun 07 Jun 2015, 22:26

På nått sätt hade jag nästan velat se totalt avsaknad av yrken, ta det lugnt och läs vidare.

Du har klart någon form av inriktning på din karaktär ett praktiskt "yrke", alla färdigheter (eller 'n' antal) som faller naturliga inom det yrket, som inte sker under press kräver inga tärningsslag för att klara till en lyckad nivå, under press eller när du vill spexa till det, så slår du som vanligt. övriga färdigheter slås varje gång.

Ha mutants yrkesfärdighet som spetskompetenser där man är begränsad till "en" som ska vara logisk inom det "yrke" man sagt sig ha. Övriga färdigheter investerar man i som man vill i övrigt.

Det jag vill ha sagt, med spännviden av scopet rymd/universum så kanske det är spännande att inte låsa in det i fasta yrken roller allt, utan låta grupperna själva pussla och merga.

Jag vet att i en minmax grupp så skulle detta kanske totalt spåra ut.
"Jag är en före detta stridspilot med bakgrund av lönnmördare och doktor."

Men jag tror att koncept yrken på vad som finns är bra, men kanske inte att "dom här yrken är dom enda som finns."
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Sun 07 Jun 2015, 23:00

Det kommer bli fördjupningar så du kan göra mer än bara ha en Pilot UNS :)
Kort svar jag vet, men det finns lite finlir att fixa där.
Fria Ligan
 
User avatar
soda
Posts: 166
Joined: Thu 24 Oct 2013, 10:54
Location: Göteborg

Re: Releaseplan?

Tue 09 Jun 2015, 09:48

Det här går ju bra, grattis. :-) Lite frågor från mig:

Jag misstänker att tärningarna inte är "för alla som deltar i kickstartern"? Jag antar att det gäller de fysiska utgåvorna och inte på pdf-nivå (Asteroidwallah t.ex.).

Hur många delar kommer kampanjsviten att bestå av? Kommer de framtida delarna också att vara tillgängliga som pdf (för de som är ute i god tid åtminstone)?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Thu 11 Jun 2015, 00:20

Det här går ju bra, grattis. :-) Lite frågor från mig:

Jag misstänker att tärningarna inte är "för alla som deltar i kickstartern"? Jag antar att det gäller de fysiska utgåvorna och inte på pdf-nivå (Asteroidwallah t.ex.).

Hur många delar kommer kampanjsviten att bestå av? Kommer de framtida delarna också att vara tillgängliga som pdf (för de som är ute i god tid åtminstone)?
Japp tärningar är till backers av fysiska produkter :)
Vi på Ligan har haft en ganska genomgående policy att försöka göra pdf parallellt tillgängliga med de fysiska produkterna, så det bör blir så med fortsättningen också.
Fria Ligan
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests