• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
Oreh
Topic Author
Posts: 26
Joined: Tue 02 Apr 2013, 22:18
Location: Göteborg

Releaseplan?

Thu 03 Oct 2013, 19:47

Visst har det varit lite tyst om Coriolis det senaste året, det har naturligtvis sina uppenbara skäl, -Fria Ligan håller en otroligt utgivningstakt på sina produkter. Men det är klart att man är nyfiken när man fått blodad tand, som jag. Ligger C2 på is, - under GothCon i våras lät det som att spelet skulle släppas under hösten. Känns som det är mer än man vågar hoppas på...
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Releaseplan?

Fri 04 Oct 2013, 14:22

Förstår din oro och fråga helt klart. Ska försöka besvara din fråga så mycket jag kan.

För det första Coriolis 2 ligger definitivt inte på is. Skrivarbete pågår för fullt bakom kulisserna. En första version av regeldelen är så gott som klar och det är den tyngsta delen.

Men våra resurser är begränsade och vi har valt att prioritera de spel och produkter som är helt färdigställda (prioritera i publiceringskön alltså, arbetet med C2 är fortfarande hög prio!). Nytrycket av Svavelvinter är på väg, Spelet om Morhwayle är i princip klart att skickas på tryck och näst på tur står Mutant: År Noll som börjar närma sig mållinjen med stormsteg. Coriolis 2 kommer inte komma ut i år men vår målsättning är att det ska bli nästa stora produkt efter M0. 2014 alltså.

Som ett litet plåster på såren jobbar vi på att få ut en mindre modul till Coriolis redan i år. Vi får tillfälle att återkomma till det inom kort!
Fria Ligan
 
Oreh
Topic Author
Posts: 26
Joined: Tue 02 Apr 2013, 22:18
Location: Göteborg

Re: Releaseplan?

Mon 07 Oct 2013, 05:22

Härligt att höra att det händer grejer, och riktigt härligt att ni vill släppa en modul redan innan C2 kommer ut! :D
Jag har full förståelse för att allt inte hinns med och ni har i alla fall mitt fulla stöd (vad det nu är :?)
 
Johan Ekberg
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Releaseplan?

Mon 16 Dec 2013, 21:22

Hur ligger det till med den mindre modulen som skulle komma innan årets slut? Om jag förstått rätt så är det den (av mig) efterlängtade Arams Ravin som det handlade om?

Sen har det ju snackats om en hemligheter-pdf, plus något från Syndikatet också...men den sistnämnda produkten kanske är den som ska komma i Fenix framöver? Det vore intressant om ni kunde ge en ungefärlig releaseplan för de här mindre Coriolis-sakerna. Allt som ges ut är välkommet, det gör det lättare att stå ut med väntan på C2 + ESF. :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Tue 17 Dec 2013, 22:26

Hur ligger det till med den mindre modulen som skulle komma innan årets slut? Om jag förstått rätt så är det den (av mig) efterlängtade Arams Ravin som det handlade om?
Det stämemr - det är Arams. Jag sitter just och gör de sista tilläggen i pdf-filen som sen behöver får index och göras tryckbar. Tyvärr är det inte säkert att det hinns med innan jul. Vi håller tummarna :)
Sen har det ju snackats om en hemligheter-pdf, plus något från Syndikatet också...men den sistnämnda produkten kanske är den som ska komma i Fenix framöver? Det vore intressant om ni kunde ge en ungefärlig releaseplan för de här mindre Coriolis-sakerna. Allt som ges ut är välkommet, det gör det lättare att stå ut med väntan på C2 + ESF. :)
Hemligheter har det inte hänt något alls med – det byggde på att Nisse (och/eller jag) skulle lära oss ID, vilket inte skett.

Syndikatet har levererat sin pdf till mig (hela 24 glada sidor), och jag tror den är i det närmaste färdig - lite puts bara. Den är inte slottad till Fenix för de hade inte plats förrän sen på året. Men kanske print on demand.

Releaseplan ska vi nog inte ta innan C2/ESF kommer ;)
Fria Ligan
 
Johan Ekberg
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Releaseplan?

Wed 18 Dec 2013, 01:09

Vad glädjande att Arams Ravin är på gång nu snart! Ja delar av den har man ju fått i Fenix redan, men ihop med ett äventyr så blir det ju ändå något nytt att se fram emot.

Förstår om ni inte vill göra en releaseplan för allting som är aktuellt. Det kan ju lätt skapa förväntningar och sätta onödig press på er förläggare. Jag undrar om någon rollspelsbok från något förlag någonsin har getts ut exakt enligt en sådan plan. ;) Jag menar att ni inte ska behöva kämpa för att nå vissa releasedatum bara för sakens skull. Det är ju viktigare att det blir så bra som möjligt än att det går snabbt. Och även viktigt förstås att ni trivs med jobbet som skribenter/utgivare och känner vårt stöd i processen. Samtidigt blir man ju inspirerad av att få höra att det är saker på gång till sina favoritspel, så lite info vill man ju ha.

Men den här Syndikatet-modulen ska väl ändå släppas innan C2 kommer då antar jag? Kan du säga något om vad den innehåller?

Syndikatets större bok om Pelarkvadranten antar jag kommer efter att C2 finns ute? Finns det annars något mer på lager till Coriolis-spelarna innan den nya versionen kommer?

I övrigt är jag mycket glad över att ni på Fria Ligan alltid ger snabba och informativa svar när man undrar något. Stort tack till er för att ni är så villiga att kommunicera med era kunder/fans. :)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Wed 18 Dec 2013, 01:55

Förstår om ni inte vill göra en releaseplan för allting som är aktuellt. Det kan ju lätt skapa förväntningar och sätta onödig press på er förläggare. Jag undrar om någon rollspelsbok från något förlag någonsin har getts ut exakt enligt en sådan plan. ;) Jag menar att ni inte ska behöva kämpa för att nå vissa releasedatum bara för sakens skull. Det är ju viktigare att det blir så bra som möjligt än att det går snabbt. Och även viktigt förstås att ni trivs med jobbet som skribenter/utgivare och känner vårt stöd i processen. Samtidigt blir man ju inspirerad av att få höra att det är saker på gång till sina favoritspel, så lite info vill man ju ha.
Det som finns i planerna (just nu) är:
C2
Ikonernas nåd i två delar
Lubau del 2
Den tredje kaptenen (I Kandahs Skugga 2)
X (I Kandahs Skugga 3)
Pelarkvadranten
Mysterier i Gränsrymden
Rymdsektorer (som zonsektorer fast till Coriolis då)
Men den här Syndikatet-modulen ska väl ändå släppas innan C2 kommer då antar jag? Kan du säga något om vad den innehåller?
Tänkte ta det på bloggen snart.
Syndikatets större bok om Pelarkvadranten antar jag kommer efter att C2 finns ute? Finns det annars något mer på lager till Coriolis-spelarna innan den nya versionen kommer?
PK kommer vara till de nya reglerna. Till de gamla reglerna finns bara Mysterier i gränsrymden faktiskt och Syndikatets "julklapp" enligt ovan.
I övrigt är jag mycket glad över att ni på Fria Ligan alltid ger snabba och informativa svar när man undrar något. Stort tack till er för att ni är så villiga att kommunicera med era kunder/fans. :)
Tackar :D !
Fria Ligan
 
Adam
Posts: 7
Joined: Wed 03 Apr 2013, 22:00

Re: Releaseplan?

Wed 18 Dec 2013, 21:38

Jag vill hälsa Johan att Syndikatet har en produkt som är så hemlig att Fria ligan inte ens känner till att det finns planer på att släppa den. Släppet skulle bli till våren om vi lyckas rodda ihop allt. Det är till det gamla regelsystemet och större än Nharmadamodulen som är på 24 sidor. Håll tummarna.
 
Johan Ekberg
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Releaseplan?

Thu 19 Dec 2013, 00:50

Okej, jag lovar att inte säga något till Fria Ligan. ;)
Menar du att den ska släppas utan Fria Ligans inblandning då Adam, jag hänger inte med riktigt... Men hur som helst så låter det väldigt intressant förstås. Vilket regelsystem som används är mindre viktigt för min del, så länge man får uppleva äventyr i Tredje Horisonten så är jag nöjd. Självklart ser jag med spänning och förväntan fram emot den nya regelversionen, men eftersom det dröjer ett tag så är det glädjande att det släpps saker till den gamla också.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Thu 19 Dec 2013, 22:31

@Adam:

Låter spännande - blir mkt nyfiken :)
Fria Ligan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests