ThemVSyou
Topic Author

Tips på hot runt och i en skeppskyrkogård

Thu 13 Dec 2012, 00:52

Då jag av någon skum anledning verkar lida utav fantasi brist för tillfället så vänder jag mig till er i jakt på tips på läskiga saker eller mindre läskiga saker man kan tänkas stöta på i och runt en skeppskyrkogård.

Kosta
Site Admin

Re: Tips på hot runt och i en skeppskyrkogård

Thu 13 Dec 2012, 00:57

Då jag av någon skum anledning verkar lida utav fantasi brist för tillfället så vänder jag mig till er i jakt på tips på läskiga saker eller mindre läskiga saker man kan tänkas stöta på i och runt en skeppskyrkogård.
I Mahanjis väktare finns förslag - el tom i onlinedokumenten.
Fria Ligan

robobot

Thu 13 Dec 2012, 01:44

Det första jag tänkte på var obemannade automatiserade väktarskepp som skyddar mot "gravplundrare" eller liknande. Finns många delar man kan finna användbara på skrotade skepp.

ThemVSyou
Topic Author

Thu 13 Dec 2012, 18:51

I Mahanjis väktare finns förslag - el tom i onlinedokumenten.
Där ser man måste verkligen bläddra igenom den igen och kolla extra materialet som jag också har

ThemVSyou
Topic Author

Thu 13 Dec 2012, 18:59

Det första jag tänkte på var obemannade automatiserade väktarskepp som skyddar mot "gravplundrare" eller liknande. Finns många delar man kan finna användbara på skrotade skepp.
Ja något åt det hållet har jag också funderat på för en idé jag har är att gruppen ska komma över koordinater till en skeppskyrkogård som inte har blivit rörd hitills och såklart ska dem ju stöta på nåt hinder men också såklart ska jag försöka komma nåt som leder till något större

Opoopo

Fri 14 Dec 2012, 10:08

Kanske spillrorna av en förstkommen civilisation, eller en zenitisk som under de tidiga prospektöråren hamnade fel och strandade på ett större skepp i skeppskyrkogården? De har sedan dess blivit sekteristiska, påverkade av mörkret mellan stjärnorna och är nu ute efter människooffer, eller hjältarnas skepp så de kan ta sig därifrån?

En avancerad AI i form av en spindelliknande robot som söker efter något på skeppskyrkogården? Kanske någon teknologi som den förlängesedan programmerades att hitta? Spelarna kan välja att hjälpa roboten (om de lyckas övertala den) eller så kan de försöka att besegra den.

Lite mer flummigt: Stridigheterna som ledde till kyrkogården har genom någon kraftfull maskin fortsatt leva vidare. Eller det finns spår av den kvar. Hjältarna kommer att höra skrik, explosioner, se skuggor kring sig i mörkret. Kanske blir de till och med kontaktade av en kapten från en av styrkorna som kräver hjältarnas hjälp, annars så släpper hen dem inte därifrån. Hen finns ju inte längre utan det kan vara en maskin som spelade in stridigheterna, men som av någon anledning fick eget liv och spelar upp stridigheterna om och om igen och antagit en viss form av intelligens? Spelarna kanske måste förstöra maskinen för att komma därifrån, eller så måste de fullfölja uppdraget de fick (sabotera ett annat skepp, eller något liknande)

Några förslag..blir ju mer äventyr i sig iof. Lycka till

ThemVSyou
Topic Author

Fri 14 Dec 2012, 12:19

Jag tackar för alla tips