ThemVSyou
Topic Author

Kommer Den Svarta Tigrinnan Publiceras?

Tue 10 Apr 2012, 15:08

Det jag undrar om äventyret är kommer det att publiceras i någon form antingen som pdf eller i bok form då jag själv inte kunde åka till gothcon och blev intresserad när jag läste om ett nytt scenario till Coriolis och skulle gärna vilja läsa det

Mithridates

Re: Kommer Den Svarta Tigrinnan Publiceras?

Tue 10 Apr 2012, 15:59

Jag fick höra av Adam (äventyrskonstruktören) att det kommer att komma senare, är inte säker på i vilken form, Adam hade tänkt göra lite förbättringar med hjälp av hur det gick under konventet.

Jag som var en av de som spelledde scenariot kan avslöja att det var riktigt kul men kanske krävde lite för mycket improvisation av spelledaren ifall spelarna bestämmer sig för att agera annorlunda än vad det var tänkt att de skulle göra (vilket alla grupper jag spelade för gjorde).

Du kan fråga Adam om pdf:en som han skickade till mig och den andre spelledaren ifall du vill se hur det ser ut nu.

Kosta
Site Admin

Tue 10 Apr 2012, 16:12

Planen är så klart att Fria Ligan ska ge ut det i en eller annan form när Syndikatet är nöjda med det. Vill man ha mer av det kan man ju kolla in www.syndikatet.co under tiden :D
Fria Ligan

ThemVSyou
Topic Author

Tue 10 Apr 2012, 16:22

Aha låter nice jag ska nog ta o kolla på sidan

tack för svaren

Coffinshaker

Thu 12 Apr 2012, 11:19

Hej!
DST. kommer nå ut till fler än bara de som spelade det på Gothcon. Vi i Syndikatet håller i detta nu att göra scenariot mindre konventanpassat och lite större. Många scener tog bort när manuset var tvunget att bantas för att passa konventets tidsramar. Följ Kostas råd och besök vår blogg för att hålla dig uppdaterad.