Mouvitz
Topic Author
Posts: 19
Joined: Wed 08 Aug 2012, 00:00

Re: Skeppet Sadaf (med bilder, öppen för förslag)

Fri 29 Aug 2014, 16:04

Jag jobbar själv som Konstruktör och har spenderat mycket tid i diverse CAD-system.
Då med fokus på funktion och industrivänlighet.
Men jag har då och då dansat in på designbiten med. Har dock lust att lära mig mer.

Gillar skarpt idén med att behöva ta reda på varifrån skeppet kommer.
Spelarna kanske ställs inför valet att bara flyga runt i skeppet eller faktiskt ta reda på vem som den egentliga ägaren va. Detta då de ryktesvägen har hört att hen gjorde sig av med skeppet då her svor att det är hemsökt.
Vore ju fint om man bara kunde få ägarbevisen till skeppet med...

Eller någon betydligt bättre anledning att ta reda på skeppets historia.
Spåra det från kapten till kapten bakåt i historien och hela tiden få höra och lära sig mer och mer om skeppet.
Kanske kan man på så sätt smyga in belöningar till RP när de klarar delmoment. De får lära sig något nytt om skeppet. Hitta något gammalt smuggelgods bakom en lucka de inte visste fanns eller kanske lära sig koderna till hur man startar den illegalt uppgraderade skeppsdatorn...

Finns ju massa möjligheter! :D
Skeppet kanske är världens guldgruva för den som bara vet hur man ska handskas med det...
Kanske finns det en del riktigt dåliga hemligheter med det också...
Blir ju roligare om skeppet är ganska stort.
Bara möjligheterna runt skeppet kan ju bli en hel kampanj! :D
Jättebra idéer SirBulle! Jag gillar speciellt det där med att gå skeppare till skeppare bak i tiden, och få en historia för varje 'generation' samtidigt som man lär sig om skeppet och upptäcker dess hemligheter.

Om du redan är van vid CAD så kan du ju ladda ner kerkythea och börja leka, det är som sagt ganska kul.
Läckert! Kom inspiration från gammal rockmusik månne?
Haha nej, bra gissat, faktum är att idén kommer från snigelskeppen i indiedataspelet FTL.
Assnyggt!
Tack, kul at du gillar't!

Vad gäller det som Mattias H påpekade så har jag provat att simulera lite slitage på skeppet, uppdaterade bilder här. Det är dock lite av en balansgång att få det att synas utan att skeppet blir för skrotigt, så jag var ganska reserverad.
 
User avatar
dawnrazor
Posts: 3
Joined: Thu 25 Oct 2018, 14:18

Re: Skeppet Sadaf (med bilder, öppen för förslag)

Sun 06 Jan 2019, 11:46

Grymt coolt skepp. Tack för att du delat med dig :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests