Tiggger
Topic Author
Posts: 3
Joined: Mon 15 Feb 2021, 13:59

Tidslinje i mutan år noll

Mon 15 Feb 2021, 14:34

Godagens mutantvänner!
Här kommer mitt första inlägg men förhoppningsvis inte mitt sista.
Har precis börjat med grundboxen och ser fram emot mycket mutanspel.
Min fråga är hur tidslinjen ser ut mellan alla boxar, zonkompendier och äventyr?
Om man skall spela igenom allt som finns så vart börjar man (förhoppningsvis grundboxen), vad blir nästa steg och hur fortsätter man?
Skall man spela sig igenom hela metaploten till Eden eller skall zonkompendierna komma in på vägen?
Kommer det in regler i Genlab Alfa som senare kanske Elysium tar för givet att man kan?

Kort sagt så vore det trevligt att få en kronologisk tidslinje både för storyns skull men även regelmässigt.
 
Puckohue
Posts: 12
Joined: Thu 14 Jan 2021, 19:37

Re: Tidslinje i mutan år noll

Mon 15 Feb 2021, 14:43

Jag ska också snart starta min första MÅ0-kampanj och har hittat en hel del svar på dina frågor här på forumet, och en del på reddit. Jag har inte sparat länkar till posterna så tyvärr måste jag be dig söka själv.

https://www.reddit.com/r/mutantyearzero/

Här är en ambitiös kampanj-planering: https://docs.google.com/document/d/1tUs ... y4ReI/edit
 
Tiggger
Topic Author
Posts: 3
Joined: Mon 15 Feb 2021, 13:59

Re: Tidslinje i mutan år noll

Tue 16 Feb 2021, 00:45

Tack för snabbt svar!
Jag har faktiskt letat endel här innan jag skrev, har tyvärr inte hittat något bra.
 
ChrilleT
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Tidslinje i mutan år noll

Fri 14 May 2021, 22:51

Börja definitivt med första grundboxen om du vill börja från början tidsmässigt, även om det går att köra i annan ordning så är väl meningen att ta det i den ordning boxarna släpptes, dvs grundboxen, Genlab Alfa, Maskinarium och sedan Elysium. För min del så flyttar jag vidare till nästa box då spelarna är klara med metaplotten till respektive spel så hade definitivt slängt in de äventyren från de zonkompendium jag tycker är intressanta på vägen.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests