User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4450
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Psi mutanters ställning i samhället

Fri 17 May 2013, 14:15

Nä, varje psi-kraft är en egen mutation.
Fria Ligan
 
Thani
Posts: 1
Joined: Wed 22 May 2013, 08:45
Location: Kalmar

Re: Psi mutanters ställning i samhället

Fri 24 May 2013, 09:13

Förlåt mig för att jag kommer lite sent, men jag trodde att Psi-hatet i UA va delvis för att balansera dom, precis som IMM's bra sociala stånd eftersom de inte kan flyga och sprutar eld etc.

Kommer psi-mutationer i M0 vara lika kraftiga som de i UA?

Och förmågor kommer väl va baserade runt olika grund egenskaper iaf hoppas jag, eller?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4450
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Psi mutanters ställning i samhället

Fri 24 May 2013, 14:06

I M0 är alla mutationer mäktiga och alla spelar mutanter, så det problemet uppstår inte riktigt. :)

Däremot klurar vi som bäst på hur vi ska balansera övriga klasser mot mutanterna i de kommande modulerna om djur, robotar och människor.
Fria Ligan
 
User avatar
deusexmatteo
Posts: 70
Joined: Tue 17 Jul 2012, 19:47

Re: Psi mutanters ställning i samhället

Thu 27 Jun 2013, 20:24

Det blev ju konstigt uppenbart när man spelade MMD i de gamla systemen eftersom att ett muterat djur aldrig kan ha en fysisk mutation, vilket måste förenklat PSIPOs arbete med att leta upp de psioniskt begåvade djuren i samfundet. Ok, jag förstår att det kanske bara var spelare och intressanta SLPs som hade användbara mutationer. Det går ju faktiskt att strunta i att köpa mutationer även om det tar bort mycket av idén med att vara en mutant, mycket SP till färdigheter dock.

Det kanske är en frisk fläkt med sammanslagning av klasserna, även om den renodlade Psionikern tappar lite av sin charm när vanliga slaskmutanter kan ha samma förmågor - sett fån Psionisternas håll, ej mina egna värderingar.
GZIP: Off