Galten75

Re: Ögonblicksbilder från Mutant: År Noll

Sat 06 Apr 2013, 20:11

Även som gammal tv- och datorspelare ligger Stalker inte riktigt rätt i munnen när det kommer till Mutant. Håller helhjärtat med Strykare som föreslagits. Låter helt rätt i mina öron.

// G
"Jump on my sword while you can Evil. Iwon't be as gentle!"

Echo

Sat 06 Apr 2013, 20:16

Vad sägs om stigfinnare eller kanske zonvandrare? Annars håller jag med om att Strykare låter bra.

Tomas
Site Admin

Sat 06 Apr 2013, 20:28

Zonstrykare?
Fria Ligan

Tomas
Site Admin

Sat 06 Apr 2013, 20:34

Usch, det är inte alls min mening att låta negativ - tvärtom postar jag ju eftersom jag tycker att upplägget verkar spännande och stiländringen i stort rätt.

Håller med om att Danko är mycket bra (liksom Strykare dessutom, som ju dessutom ligger nära Stalker i uttal och känsla). För att istället bidra i mer positiv anda följer här lite idéer på namn jag får i huvudet när jag tänker på M0 (att läsa/strunta i/såga)

Mo, Ajscha, Garbo, Jimi, Tomi, Pjoter, Bridjid, Hammed, Leam, Tormax, Lo, Inex, Nilla, Kirst, Manzu, Abbas, Tifa, Sarinna, Ilja, Magrita,

Ber om ursäkt för trådkapningen. Bryt gärna ut som egen tråd under t.ex. "Språket i M0"
Flera bra namn där! :)
Fria Ligan

Magnus Edlund

Sat 06 Apr 2013, 23:32

Zonstrykare?
Klockrent.
Följ mig på Twitter, eller besök Piruett.

Peter

Sat 06 Apr 2013, 23:57

Zonstrykare?
Grymt :D
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Masterfrog

Sun 07 Apr 2013, 06:16

Zonstrykare?
Snitsigt! Blev riktigt rätt i den uppfattning jag fått av M:ÅN. Personligen tycker jag att även om man utalar Stalker "som på ryska" så bryter det inlevelsen. Vi är väl ändå inte riktigt i ryssland? Att bara ha ett enda enskilt ord som låter svengelst / ryskt tycker jag tar emot, personligen.

Sen får ju en SL inom sin grupp kalla dessa zonveteraner precis vad den vill, men jag tror det kan vara viktigt att i regelmaterialet ha ett namn som faller så många i smaken som möjligt.

Helios

Thu 11 Apr 2013, 17:07

Zonstrykare?
Klockrent.
Där satt den tamefan!

kjw1

Sun 14 Apr 2013, 18:57

Zonstrykare?
Klockrent.
Där satt den tamefan!
Japp, instämmer! Ett skolexemepel på framgångsrik brainstorming! Nu har vi en parameter mindre att ojja oss kring ;)
[kJw1]
prudentia nostra constatia

deusexmatteo

Re: Maskinvarelsen i snön

Fri 26 Apr 2013, 13:57

På några sekunder är han framme vi arkens skrov till vägg. Varlesen kastar sig upp och hugger hål i stålskrovet när den klättrar upp mot relingen ett tjugotal meter upp.
Gillar det som antyds om arken här! Reling, skrov och proportionerna ger en fin känsla av att arken inte var en byggnad som alla andra - eller kanske inte ens en byggnad över huvud taget. Var arken kanske en del av Ad-astra projektet, eller bara en vanlig oljetanker som fastnat långt uppe på land efter en missfostertyfon eller något annat udergångsfenomen? Fantasieggande är det i alla fall!
GZIP: Off