User avatar
deusexmatteo
Posts: 70
Joined: Tue 17 Jul 2012, 19:47

Re: Ögonblicksbilder från Mutant: År Noll

Tue 21 May 2013, 14:26

Den här sidan behöver en Like-knapp!
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Ögonblicksbilder från Mutant: År Noll

Wed 22 May 2013, 23:36

Bra grejer!
Tackar! :)
Rötan används inte så ofta känns det som, fast att det borde vara en ganska vanlig Zon-företeelse. Kanske är det för att det känns som ett hinder spelarna inte kan göra så mycket för att komma förbi om de inte har mutationer eller medicin för att uthärda. De sura avdragen på grundegenskaperna som kommer med den riktigt hårda strålningen i tidigare versioner av Mutant gör också att det känns som en oschyst sak att slänga in.
I det här fallet hade SL slumpat fram maxröta, vilket gjorde det extra farligt, rötan finsn alltid annars men verkar över timmar eller dygn, nu ökade den per minut! Bad shit!
Känns som en bra idé att ha rötan koncentrerad till en plats som tunneln i din ögonblicksbild, så att det blir någonting som går att upptäcka och ta sig undan ifrån.
Tunneln var en hel zonsektor i det här fallet (de är fn rätt små).
Den första ögonblicksbilden känns väldigt Coriolis för mig, kanske pga. beskrivningen med ett döende överhuvud omgiven av tjänare och filtar, eller kanske det är namnen som är lite tusen-och-en-natt rymdklingande för mig. Betyder det här att Arken är en gammal båt? Kajutan osv.
I vårt fall är Arken en gammal Finlandsfärja, men spelet är gjort för att gruppen skapar sin alldeles egna Ark. Tror att Christians grupp har ett gammalt hotell i Nacka som förebild, med vattenkälla i den gamla spa-delen :)

EDIT: Såg att jag missat en hel sida i tråden, hehe. Det rullar på.
Fria Ligan
 
User avatar
deusexmatteo
Posts: 70
Joined: Tue 17 Jul 2012, 19:47

Re: Ögonblicksbilder från Mutant: År Noll

Sun 26 May 2013, 11:48

Det rullar verkligen på! Mycket bra poster i forumet och det känns som att bilden av år noll klarnar genom diskutionerna här - roligt att höra vad som händer i år nolls värld för tillfället. Peppar för att resa runt i den själv.

Hur klarade sig expeditionen i tunneln då? Fick de överge den och söka sig till säkrare zonsektor tills de hade Radiak och skyddsdräkter eller kämpade de på rakt in i forndöden?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests