Bra grejer!
Tackar!
Rötan används inte så ofta känns det som, fast att det borde vara en ganska vanlig Zon-företeelse. Kanske är det för att det känns som ett hinder spelarna inte kan göra så mycket för att komma förbi om de inte har mutationer eller medicin för att uthärda. De sura avdragen på grundegenskaperna som kommer med den riktigt hårda strålningen i tidigare versioner av Mutant gör också att det känns som en oschyst sak att slänga in.
I det här fallet hade SL slumpat fram maxröta, vilket gjorde det extra farligt, rötan finsn alltid annars men verkar över timmar eller dygn, nu ökade den per minut! Bad shit!
Känns som en bra idé att ha rötan koncentrerad till en plats som tunneln i din ögonblicksbild, så att det blir någonting som går att upptäcka och ta sig undan ifrån.
Tunneln var en hel zonsektor i det här fallet (de är fn rätt små).
Den första ögonblicksbilden känns väldigt Coriolis för mig, kanske pga. beskrivningen med ett döende överhuvud omgiven av tjänare och filtar, eller kanske det är namnen som är lite tusen-och-en-natt rymdklingande för mig. Betyder det här att Arken är en gammal båt? Kajutan osv.
I vårt fall är Arken en gammal Finlandsfärja, men spelet är gjort för att gruppen skapar sin alldeles egna Ark. Tror att Christians grupp har ett gammalt hotell i Nacka som förebild, med vattenkälla i den gamla spa-delen
EDIT: Såg att jag missat en hel sida i tråden, hehe. Det rullar på.