ollevarm

Världen

Sat 23 Mar 2013, 11:16

Kollar man på filmen får man känslan av att det gägnet som nu gör MUTANT har lika mycket Fallout/STALKER i tankarna som gamla Mutant. Var kommer detta sluta månne?

Nu tänker inte jag peta i ert arbete, var inte rädda för nya grepp. JR fick en del skit av gamla gamers för att de gjorde om världen en del när de skapade MUA.

Baldyr

Re: Världen

Sat 23 Mar 2013, 11:37

Mitt intryck så här långt är att spelet utspelar sig i en nära framtid. Snarare i ruinerna av Stockholm än i Hindenburg... :shock:

Kosta
Site Admin

Mon 25 Mar 2013, 14:00

Ni har rätt bojs - MÅN är närmare katastrofen än M:UA - det är lite back to the roots. Tydliga inspirationer har varit Reptilmännens klor, men även som ni noterar Fallout och stalker.

TILLÄGG: Kolla gärna in Fenix när den kommer i veckan, för mer info om MÅN.
Fria Ligan

Watson

Mon 25 Mar 2013, 16:12

Tydliga inspirationer har varit Reptilmännens klor
Där satt den!

Ska bli spännande att läsa i Fenix, då jag är mycket intresserad vad ni har tänkt att använda som kräver ett godkännande av Paradox (ur mycket har koppling till gamla Mutant, för jag antar/hoppas att det är mer än att det utspelar sig i ett Sverige efter Katastrofen och att det heter just "Mutant").
...Elementärt, min käre Sherlock

ThemVSyou

Mon 25 Mar 2013, 20:29

Det känns rått och rätt(tänkte skriva rätt och rätt men fingrarna ville annat xD)
Alltså att det känns Fallout och Stalker

För ni som inte har läst så skulle jag rekommendera Dmitrij Gluchovskijs Metro 2033, 2034 och boken Resan till Ljuset av Andrej Djakov som utspelar sig i Metro universumet, dock har jag inte läst 34 och Resan ska jag väl säga men det är iaf dem böckerna som finns och den nya kommande Resan till Mörkret

Anledningen till att jag nämner dessa böcker är att jag kom o tänka på dem när jag först läste om det nya Mutant och såklart kom jag o tänka på tunnelbane systemet i stockholm om det skulle stå kvar om en möjlig kärnvapen katastrof inträffade Sankt Petersburgs och Moskvas skulle det eftersom dem mer eller mindre är byggda som bunkrar det är iaf vad det ryktas om

I Vilket fall som helst så kommer det här bli riktigt intressant ett slags Sverige efter Katastrofen

Det här kommer bli spännande att följa och till slut köpa och äga ;)

remmus

Mon 25 Mar 2013, 20:30

tycker om ert vall, inget fel med världen i UA, men det blev lite för enkelt att äga en bössa tex. (extra tråkigt för såna som jag som älskar post-apoc men också att rp karaktärer med en mer, personligt stridsstill)

det låter kanske mörkt när jag säger det, men jag hoppas år noll är en värld där en person stryper en annan över en konservburk.

ekofest

Mon 25 Mar 2013, 20:33

Har läst Fenix! kastade mig över artikeln om Mutant :D
Jag tycker att detta verkar vara den (i mitt tycke) intressantaste ingången till Mutant någonsin.
Har alltid tyckt att det intressantaste med de olika klasserna är deras ursprung. Tänk så fantastiskt att vara med och upptäcka Elysium (eller Eden som det heter denna gång). Jag gillar också att zonen inte bara är en transportsträcka fram till bunkern, utan huvudattraktionen. Är så himla nyfiken på vilka fraktioner som kan tänkas finnas ute i zonen förutom Folket.
Jag var redan peppad innan men nu håller jag på att spricka!!

ThemVSyou

Mon 25 Mar 2013, 20:43

Kom också o tänka på erat Brädspel Förbjuden Zon det känns som en bra språngbräda om man nu ska kalla det så

ollevarm

Mon 25 Mar 2013, 23:24

Det känns rått och rätt(tänkte skriva rätt och rätt men fingrarna ville annat xD)

För ni som inte har läst så skulle jag rekommendera Dmitrij Gluchovskijs Metro 2033, 2034 och boken Resan till Ljuset av Andrej Djakov som utspelar sig i Metro universumet, dock har jag inte läst 34 och Resan ska jag väl säga men det är iaf dem böckerna som finns och den nya kommande Resan till Mörkret
Jag läste den, den har många konkreta lösningar på olika problem och förklaringar. Problemet är att den är dåligt skriven och dåligt översatt. Språket och upplägget är samma som ett dussinuppdrag i Fallout3. SL-delen i Knegarfurstens sorti är bättre skriven och mer intressant berättarmässigt. Jag blev helt klart besviken på den. Men du har en poäng, där finns korn att hämta.

ThemVSyou

Tue 26 Mar 2013, 07:22

Jag läste den, den har många konkreta lösningar på olika problem och förklaringar. Problemet är att den är dåligt skriven och dåligt översatt. Språket och upplägget är samma som ett dussinuppdrag i Fallout3. SL-delen i Knegarfurstens sorti är bättre skriven och mer intressant berättarmässigt. Jag blev helt klart besviken på den. Men du har en poäng, där finns korn att hämta.

Att det finns saker att hämta det var det jag va ute efter, som sagt tunnelbane systemets uppbyggnad med folk som lever på stationerna osv vad man nu vill hämta
GZIP: Off