Tycker också Rötätare är riktigt vass - praktiskt taget immun mot röta och kan dessutom läka dig själv. Det vill säga du sänker behovet av krubb/vatten/sömn/närhet OCH minskar risken för att vandra ute i zonerna = riktigt jädra kraftfullt. Att dessutom ge dem en permanent MP-attack skulle vara för bra tycker jag.
Dock kan jag se att en spelare blir besviken på Rötätare eftersom den kanske inte ses som "så cool", men det lär förändras fort när deras vänner söndertrasas av röta och inte kan läka sina skador.
Tillägg: skulle dock kunna tänka mig att en rötätare kan spendera MP för att bli av med röta utan att göra skada/läka GE, detta för att undvika beteenden där en RP letar upp en fight så att de kan utsöndra in röta innan de ska saneras (och därför inte riskera permanenta rötpoäng). Något i stil med:
Absorbera röta - Spendera 1 MP för att bli av med en poäng röta (utan att behöva slå för att se om rötan blir permanent).
Eftersom RP fortfarande måste spenadera MP tycker jag inte att det skulle vara för kraftfullt.