• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Skrot-zingo
Posts: 2
Joined: Sun 10 Sep 2017, 09:27

Re: Tråden för regelfrågor om mutationer

Sun 10 Sep 2017, 12:44

Detta låter mycket rimligare. Men vi tolkade reaktionsregeln som säger att ingen handling eller manöver krävs, som att det inte sker någon aktivation av mutationen. Den bara är där passivt. Men dåså.

Tack
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4521
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Tråden för regelfrågor om mutationer

Wed 13 Sep 2017, 23:21

Detta låter mycket rimligare. Men vi tolkade reaktionsregeln som säger att ingen handling eller manöver krävs, som att det inte sker någon aktivation av mutationen. Den bara är där passivt. Men dåså.

Tack
Fenhorn har alldeles rätt. Det kostar alltid MP att aktivera en mutation. :)
Fria Ligan
 
brodrost
Posts: 2
Joined: Sun 05 Jul 2020, 15:36

Re: Tråden för regelfrågor om mutationer

Sat 01 Aug 2020, 10:49

Känner att jag ev. Har läst detta någonstans men kan inte hitta vart, håller på att böi tokig!

Finns det en maxgräns för hur mkt man kan skada med en mutation? T. Ex. Sporsäckar, kan de potentiell ge 10 i skada på en handling?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 2253
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Mariestad

Re: Tråden för regelfrågor om mutationer

Sat 01 Aug 2020, 12:07

Känner att jag ev. Har läst detta någonstans men kan inte hitta vart, håller på att böi tokig!

Finns det en maxgräns för hur mkt man kan skada med en mutation? T. Ex. Sporsäckar, kan de potentiell ge 10 i skada på en handling?
Nej, man kan använda alla sina 10 MP i en och samma handling om man vill. Lite overkill kanske och chansen och effekten för snedtändning ökar ju också.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests