Crone
Topic Author
Posts: 47
Joined: Wed 22 Aug 2018, 16:20

Hur mycket prylbonus kan en sak ha?

Sat 06 Mar 2021, 12:58

Har kollat i regler och här å forumet och kommit fram till att max prylbonus är +3 men ville dubbelkolla att det är så. Det uppstod nämligen lite funderingar kring skrotskallens Mecka när det kommer till fordon. Alla fordon har bra prylbonusar redan från början. många har +3, vilket gör att "trimma motor" (som skrotskallen kan välja som bonuseffekt när den meckar med ett fordon) nästan aldrig är applicerbart om +3 är max i bonus.
Som exempel så slog jag 5 lyckade varav 4 kan användas för bonusar. Meckade en personbil med +3 i prylbonus och 3 i Skyddsvärde och 2 i tålighet. I det fallet måste man ju lägga på spikar (vapenskada) eller pansar (skyddsvärde) då prylbonusen inte får överskrida +3. Eller har jag missat nåt?

Funderade på om någon annan lagt till andra bonusar som exempelvis rötskyddat fordon, fler passagerare, utökad maxlast etc?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4438
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Hur mycket prylbonus kan en sak ha?

Sat 06 Mar 2021, 13:12

Jag tror jag aldrig har sett något max i hur många pryltärningar ett föremål kan ha. Normalt är det så att man bara kan välja en bonuseffekt en gång om inget annat sägs så när en skrotskalle bygger något så kan han bara öka grundprylbonusen ett steg. Nu är det ju så att när det trimning av bilar så är det annat som sägs. Så om man vill ha en riktigt manöverduglig bil så kan man. Dock, hade jag varit spelare, så hade jag valt extra pansar i stället.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Crone
Topic Author
Posts: 47
Joined: Wed 22 Aug 2018, 16:20

Re: Hur mycket prylbonus kan en sak ha?

Mon 08 Mar 2021, 20:48

Tack för svar!
Jag har bara tagit det för givet kanske, att det är max +3 i och med att jag aldrig sett en bonus högre än så samt att +3 är det mesta du kan få i bonus när man hjälper andra och att det är bonusen på färdigheter vid lättaste nivån.
Det blev i alla fall pansar på bilen =)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests