Pathos
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 27 Dec 2018, 19:57

Kritisk skada gäller för vilka?

Sat 29 Dec 2018, 00:12

Jag har bara hittat tabellen i boken "Människan" medan djur och mutanter verkar ha ett mycket simplare system. Känner instinktivt att jag vill använda den tabellen också för mutanter och djur, då den sätter lite "flavour" på skadorna och ändras från ett tillfälligt avbrott (vänta en eller två rundor till någon vårdar dig), till en faktisk skada som hindrar dig även efter första hjälpen. Tar bort lite av vårdas "spelighet," och gör folk försiktigare...

Men kan detta leda till andra regelkonflikter?
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Kritisk skada gäller för vilka?

Sat 29 Dec 2018, 08:54

Tycker att jag hittar kritisk skada i både boket djuret och mutanten. Tror till och med det är samma tabeller?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Pathos
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 27 Dec 2018, 19:57

Re: Kritisk skada gäller för vilka?

Tue 01 Jan 2019, 10:36

Tycker att jag hittar kritisk skada i både boket djuret och mutanten. Tror till och med det är samma tabeller?
Jag kollade i böckerna igen och såg att i djuret fanns faktiskt tabellen! Vet inte hur jag kunnat missa den, måste varit väldigt trött förra gången jag letade... Men i mutanten finns inte tabellen, i alla fall inte under kapitel 6 om konflikter. Det enda som står där är att en mutant bruten av skada dör om hen inte får vård inom 1 dygn.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Kritisk skada gäller för vilka?

Tue 01 Jan 2019, 12:45

Tycker att jag hittar kritisk skada i både boket djuret och mutanten. Tror till och med det är samma tabeller?
Jag kollade i böckerna igen och såg att i djuret fanns faktiskt tabellen! Vet inte hur jag kunnat missa den, måste varit väldigt trött förra gången jag letade... Men i mutanten finns inte tabellen, i alla fall inte under kapitel 6 om konflikter. Det enda som står där är att en mutant bruten av skada dör om hen inte får vård inom 1 dygn.
I den första upplagan utav Mutant År Noll så fanns det inga regler för olika kritiska skador).
De som har den första upplagan utav mutant kan ladda ner en pdf med lite mer nyare stridsregler
http://frialigan.se/sv/games/mutant-ar-noll/?downloads
Å andra sidan om du har Elysium så har du ännu mer uppdaterade stridsregler.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Kritisk skada gäller för vilka?

Tue 01 Jan 2019, 16:31

Tycker att jag hittar kritisk skada i både boket djuret och mutanten. Tror till och med det är samma tabeller?
Jag kollade i böckerna igen och såg att i djuret fanns faktiskt tabellen! Vet inte hur jag kunnat missa den, måste varit väldigt trött förra gången jag letade... Men i mutanten finns inte tabellen, i alla fall inte under kapitel 6 om konflikter. Det enda som står där är att en mutant bruten av skada dör om hen inte får vård inom 1 dygn.

Okay ledsen, har bara läst senare utgåvan där finna den med.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests