Sitter och planerar en kort kampanj i zonkompendium 3 med karaktärer från både "År N0ll" (M0) samt "Genlab Alfa" (MGA) men när jag jämför mutationerna kan jag inte undgå att se viss obalans mellan regelböckerna.
Jämför hoppförmåga (samma namn i båda) eller löpsnabb (MGA) mot sprinter (M0) så kan mutanterna i M0 göra samma som djurmutanterna men även automatiskt fly. Jämförelsen går även att göra mellan blixtsnabb (MGA) och hyperreflexer (M0) som i grunden har samma funktion men här kan också mutanterna utöka sina handlingar eller öka sitt skydd. Antar att det finns fler liknelser men ni förstår vad jag menar.
Självklart är inte detta slutet på världen och det går att lägga husregler som buffar de nedtryckta djuren men då spelen ska gå att köra tillsammans är jag lite fundersam över om det finns en orsak till snedvridningen.
Kan någon klok ge lite råd till en vilsen över designbesluten som tagits.
Tack på förhand!