Vilka är era favoriter? Vilka anses obalanserade? Osv.
Vår spelgrupps åsikter:
Mucka: rolig idé, men känns lite. Lam om man jämför med andra sysslorna. Dessutom så tycker min spelgrupps att Krossaren borde ha lite mer slagsmål orienterad färdighet.
Leda vägen: Mycket bra! Kanske lite för viktig för gruppen. Spelet blir genast mycket svårare utan en Zonstrykaren.
Meka: passar mycket bra till sysslan och ger bra stämning i spelet.
Inspirera: Extremt bra färdighet, passar bättre som boss färdighet. Vi har nerfar ner den, att den ger plus träningar (gröna) ist för träffar. Kändes för kraftfull.
Bussa på: Rolig och annorlunda. Dock ingen favorit hos spelarna. Tycker nog att färdigheten behöver en översikt. Mina spelare tycker att hunden bör kunna agera på egen hand efter att den fått instruktioner, dvs har en Egen handling i strid.
Uthärda: Väldigt kraftfull, men det balanserars upp av slavens sociala handikapp. Tycker den funkar bra.
Kommendera: Ingen i spelgrupoen gillar den här sysslan färdighet. Dem tycker att det borde vara mer likt krönikörens färdighet. Spelarna upplever färdigheten som regeltekniskt tråkig, så vi har slopat denna syssla helt.
Shackra: Rolig och användbar färdighet. Vi har kört att det händer riktigt jobbiga och intressanta saker om slaget för färdigheten misslyckas ( i ett av fallen kidnappades vår fixare av dem han handlade med, och resten av rp fick sedan försöka lista ut vad som hänt) Däremot så blir den kanske lite obalanserad ihop med talangen Storhandlare.