Skada torde inte göra någon skillnad eftersom bärförmågan baseras på basvärdet, även om det såklart verkar logiskt att det blir svårare att kånka runt på grejer när man är skadad, så jag förstår om man vill spela så. Dock kan jag tycka att administrering av prylar kan vara tillräckligt jobbigt som det är (tunga, lätta, 1/4, 1/10 o.s.v) för att försöka eftersträva den sortens realism i spel.Sen blir han skadadEn grej man borde kunna göra är att låta den starkaste i sällskapet skaffa packåsna, varefter han kan bära 16-20 prylar utan att bli nedtyngd. Sen kan alla i sällskapet skaffa 1 i Kämpa på (så att de kan hjälpa till) och sen hjälpa denne med att bära ytterligare 16-20 prylar (bäraren får skaffa en del i kämpa på såklart).
Apropå packåsna förresten tycker jag den känns lite för stark. Jag har övervägt att låta den ge +50% bärförmåga istället, men gissar att spelarna hänger mig om jag föreslår det vid spelbordet