User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: Slavbalans

Thu 14 Apr 2016, 14:47

Det liknar resonemanget kring 6-bonuspistolen i en tidigare tråd. Lyckas RP med det har de förtjänat att behålla sin superpuffra, så länge de kan hålla hårt i den. Jag ser ingen anledning att börja konstra in någon balans till deras nackdel när jag vet att eländen som psi-myggor eller maskinvarelser väntar där ute.

10-skydd är inte så hårt som det låter. Tärningarna kan soaka en skrotyxa, men kan också brytas igenom när någon med tio tärningar bankar slaven. Eller så dyker någon med rätt tankestörande mutation upp, och slavens två poäng i Kyla eller Skärpa tar snabbt slut.

Hur fungerar det att uthärda röta? Någon gång kommer slaven att få en rötattack mot sig, eller gå ner sig i kemkärret.
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Slavbalans

Fri 26 Aug 2016, 06:00

Våra slav har dessutom rötätare, så hon kan utstå massa elände. Men som sagt hon är också en slav. Detta leder till att hon får krypa ned i dem trånga rören, gångarna, först, vada i rötkärren för att hitta eventuella fynd. Hissas ned i rötkratrar mm. Och i arken är hon ännu mera utsatt. Äter sist, får slava ihop för sina smulor. Om hon har hittat något fynd, så försöker ändra ta det ifrån henne, eller så måste hon ge det till sin ägare och bara hoppas hon får någon belöning som plåster på såren. Balansen blir vad man gör det till. Tycker klassen funkar. Finns andra special färdigheter som stör mig mer.
Mucka tycker jag är en cool skull, men den känns lite torftig och lam. Krossaren skall ju vara en fighter också, inte bara agitator och indrivare. Känns som att den behöver en tweek.
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Slavbalans

Fri 26 Aug 2016, 19:43

Lek med tanken att vi har en slav med rustning, Uthärda samt en mutation som kan stå emot skada. Insektoid i det här fallet.
En mänsklig kackerlacka helt enkelt. Hugg av huvudet på den och låt den svälta till döds.
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Slavbalans

Wed 07 Sep 2016, 08:59

En variant för de som tycker Uthärda är för stark är att låta spelaren endast slå sina färdighetstärningar, utan att addera grundtärningarna.
...Elementärt, min käre Sherlock

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests