Ötzi
Topic Author
Posts: 26
Joined: Sun 14 Sep 2014, 10:32

Husregler: MUTATIONER

Sun 14 Sep 2014, 12:23

Det är hög tid att vi snickrar ihop några nya mutationer. Här är två som jag har snickrat ihop.


ELEKTRISK
Likt en ekektrisk ål har din kropp förmågan att alstra elektricitet. Du kan:
• Driva en enklare elektrisk pryl, till exempel en hårtork eller en glödlampa, i några minuter. 1MP
• Sända ut en stark elektrisk laddning som ger 1 poäng stress per spenderat MP. Effekten kan användas genom beröring eller ledas genom metall eller vatten upp till kort avstånd.


PADDIG
Du har ärvt paddans egenskaper. Din hud är blöt och vårtig och din favoriträtt är insekter. Du kan:
• Fånga in mindre föremål och varelser på upp till nära avstånd med sin långa klibbiga tunga och därefter leverera dessa behndigt i munnen. 1MP
• Utsöndra ett muskelförlamande gift genom huden och ge 1 poäng stress vid hudkontakt. 1MP (R)
•Gå i dvala och undvika trauma från hunger, kyla och törst under ett dygn. Du kan inte göra något annat under varaktigheten men du kan när som helst avbryta dvalan. 1MP

Fyll på med era idéer så muterar vi zonen till oigenkännlighet!
Ingen röta utan artefakter.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4517
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Husregler: MUTATIONER

Sun 14 Sep 2014, 17:18

Grymma!

Och välkommen till forumet. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Daarkh
Posts: 88
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Husregler: MUTATIONER

Tue 23 Sep 2014, 23:16

Tackar! Fyller tomrummen i mutationtabellen med dessa och kommer själv med fler förslag så snart vi börjat spela själva och de ordinarie börjar bli enformiga.
 
User avatar
Messias
Posts: 102
Joined: Fri 17 Jan 2014, 21:01

Re: Husregler: MUTATIONER

Sat 27 Sep 2014, 23:49

Eldsprutare eller Pyrokinetiker? Din största rival: Kryokinetikern!

KRYOKINESI
Du har förmågan att frysa saker med ren tankekraft. Du kan:
• Skapa en hinna av frost över föremål. Sänker ett föremåls tålighet med 2 för var MP du spenderar.
• Frysa en levande varelse. Ger ett poäng skada och förvirring för var MP du spenderar. Kräver närkontakt. Pansar ger inget skydd.
• Släcka eld eller kyla ner en varm plats. Kostar 1 MP.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1513
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Husregler: MUTATIONER

Sat 27 Sep 2014, 23:55

(N)ice! :D
Fria Ligan
 
User avatar
Daarkh
Posts: 88
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Husregler: MUTATIONER

Mon 27 Oct 2014, 10:56

Ok, som utlovat kommer här en bunt förslag på mutationer, främst inspirerade från diverse krafter i andra spel.
Ingen av dem är speltestade utan jag lägger upp dem som just förslag och hoppas att ni kommer med åsikter och hjälper mig finslipa deras namn och funktioner, eller kanske bör de skippas helt.

Postar dem en och en så är det enklare att editera och kommentera dem var för sig. Så förbered er på lite post-spam.


Först ut är:
BESTVISKARE
Både tama och vilda (Se till att vara i skydd när effekten släpper) bestar lyssnar till dig och dina kommandon. Funkar inte på intelligenta djur (SL avgör, och inteligenta djur kan mycket väl ta det som en svår förolämpning att du försöker) Du kan:

• Be dem hjälpa dig. Ge dom ett enkelt kommando som de kan följa, inte för invecklat, djuret måste förstå det.
"Gå till den stora stenen där borta och låt så högt du kan" eller "Vänta här tills skuggan från det där trädet träffar dig, spring sen hem" är ok. "När Bossen Janus laddar om så sidoflankar du honom och när du kommit fram till det stinkande aset skickar du upp en hov i familjejuvelserna " funkar inte.

• Enklare kommunikation med bestar. Ställa enklare frågor "Har en stor grupp tvåbenta varelser passerat här?" eller "Är du skadad?"

• Tillfälligt ta kontrollen över ett djur och styra dess handlingar. Kostar ett MP per runda.
Last edited by Daarkh on Mon 27 Oct 2014, 10:59, edited 1 time in total.
 
User avatar
Daarkh
Posts: 88
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Husregler: MUTATIONER

Mon 27 Oct 2014, 10:58

MEDIUM
Du har en känsla av vad som skett eller vad som kommer att ske. Du kan:

• Röra en plats eller ett objekt och få vaga minnesbilder om vad som skett med objektet eller platsen tidigare.

• Få glimtar av något som inte skett än. Genom fysisk kontakt och fokusering på en person, plats eller ett objekt och se något som kommer ske med denna person/plats/objekt i framtiden. Det är svårt att se några detaljer men varje MP offrad gör att SL kan ge dig ytterligare lite luddig information om - Ungefär när, Ungefär vart, Någon annan som är involverad, eller vilken effekt denna händelse kan få.

• Varningssinne (likt allas vår favorit nätsvingare), gör att du kan rulla med smällarna och köpa bort skador med MP
 
User avatar
Daarkh
Posts: 88
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Husregler: MUTATIONER

Mon 27 Oct 2014, 10:59

GUMMIKROPP / HAMNSKIFTARE
Mutantens kropp är ständigt under förändring, kroppsdelar och lemmar flyttar sig från dag till dag och verkar imitera folk och bestar i dess omgivning. Mutanten kan:

• Ta en tillfällig fysisk form av en annan levande varelse. Ta andra mutanters utseende, Göra dig själv motbjudande och kanske skrämma folk till and undvika strid, att ta formen av en best och därmed bli aningen mer fysiskt anpassad för vissa situationer.
Ex. utveckla vingar och glidflyga, förstärka benmuskelatur och få bonustärningar vid ett svårt hopp, löpa snabbare osv.

• Ta dig igenom smala utrymmen genom att anpassa din kroppsform, blockera dörrar genom att svälla upp och stå ivägen.

• Låta din lemmar bli tentakellika och därmed bättre hålla fast i varelser eller objekt.
 
User avatar
Daarkh
Posts: 88
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Husregler: MUTATIONER

Mon 27 Oct 2014, 11:08

SPÖKFORM
Tillfälligt löses mutantens kropp upp till dimmliknande form och denne kan inte röras. Detta kräver dock din fulla koncentration, så du kan inte utföra några handlingar alls utan bara en manöver, samt att förflyttningen är begränsad till ett Nära Avstånd under tiden. Du kan:

• Ta dig igenom dörrspringor, ventialtionshål eller vad som helst så länge luft kan passera genom springan.

• Förhindra att du tar fysisk skada under en kort stund.

• Långsamt sväva ner (ej upp) från en hög höjd eller ruin.
 
User avatar
Daarkh
Posts: 88
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Husregler: MUTATIONER

Mon 27 Oct 2014, 11:15

SIREN
Mutanten har begåvats med en mycket karaktäristisk och kraftfull röst. Mutanten kan:

• Trollbinda varelser för en kort stund, tvinga dem att stanna upp och lyssna på vad Mutanten säger eller kanske sjunger. Förtrollningen bryts om offret attackeras eller på annat sätt kränks. Kostnad: MP / Person

• Skrämma bort varelser med ett ohyggligt banshee-skrik. Offret tar 1 poäng Stress, men alla inom 10 meter blir nog avvaktande och mer försiktiga

• Spräcka trumhinnor och kanske till och skallen på ett offer med en kraftig ljudvåg. Offret tar 1 poäng Skada per MP.



(Fler förslag på mutationer kommer senare när jag hunnit renskriva dem lite)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests