Krönikören
Topic Author

Talangkombo: Oberörd + Reser sig på nio

Mon 02 Jun 2014, 23:12

Jag upptäckte precis det fantastiska i att kombinera talangerna Oberörd + Reser sig på nio. Vanligtvis slår man ju Kämpa på + Styrka, men eftersom Styrka är noll när du är bruten så blir det endast färdigheten. Oberörd låter dig dock använda Kyla istället vilket ger dig betydligt bättre utsikter att komma på fötter!

Är detta känt av Ligan (dvs. bedöms vara en rimlig bonus till kostnad av två talanger) eller är det en miss och det ska vara ett slag med endast Kämpa på?

Tomas
Site Admin

Re: Talangkombo: Oberörd + Reser sig på nio

Tue 03 Jun 2014, 00:34

Smart lösning! Det är helt ok att kombinera talangerna på detta sätt.
Fria Ligan

Krönikören
Topic Author

Tue 03 Jun 2014, 09:04

:)

cogitare

Tue 02 Feb 2016, 11:18

Lite necro här...

Kan man kombinera Mutantens Bästa Vän och Reser sig på nio?

Reser sig på nio är ett slag för Kämpa på och Mutantens Bästa Vän gör att man får slå Kämpa På via Bussa På. Detta får ungefär samma effekt som att kombinera Oberörd och Reser sig på nio, dvs. att man får slå Bussa På + Kyla och inte behöver slå Styrka (som är noll vid det här läget).

Cog.

Ötzi

Tue 02 Feb 2016, 22:48

Jag hade nog tillåtit det om spelaren kan motivera hur det går till. Till exempel kan hunden slicka sin mutant i ansiktet eller slita och dra i kläderna. Då ger det en krydda till hundens och mutantens relation som jag tycker väger upp för eventuell obalans.

På samma sätt borde rollpersoner kunna hjälpa varann att resa sig. alltså ge +1 på slaget genom att hjälpa rollpersonen på fötter eller för all del slicka i ansiktet. ;)
Ingen röta utan artefakter.