User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 18 May 2014, 22:48

Synd! Jag tyckte dock att den bild du funnit på piraten i bikini är rätt cool! De måste ju inte alltid a träben, lapp för ögat och stort skägg! Bikini känns även fullständigt opassande och därmed så rätt för en hård sjö-Mutant ! :)
Håller med. Det var rätt mutantstämning på den. Vill dock inte falla i rollspelstropen med lättklädda tjejer när man inte behöver. De i bakgrunden var lite väl hightech-beväpnade med. Nya bilden tycker jag är bättre. En bad-ass, skitcool person som råkar vara kvinna. Häng mig för att vara pk, men tycker det känns viktigt.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Tabellhäftet klart

Mon 19 May 2014, 00:18

Håller med om att de har lite väl kraftfull beväpning. Jag förstår hur du resonerar kring lättklädda tjejer, många gånger blir det löjligt. Här tyckte jag dock att det blev rätt kul (såg dock nu att toppen inte är helt moderiktig!) då hon trots allt är huvudpersonen och utstrålar mer styrka och "en kommentar om bikinilinjen så befinner du dig snabbt kölhalad" än "offer" eller "falsk ormkvinna som leder sitt gäng med löften om sex"! :)
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Tue 20 May 2014, 20:31

Uppdaterat tråden och lagt upp en länk till utskriftsvänlig version av häftet utan artwork.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Rollspelsräven
Posts: 107
Joined: Mon 19 May 2014, 23:05
Location: Stockholmszonen

Re: Tabellhäftet klart

Tue 20 May 2014, 23:40

Riktigt snyggt jobbat! Fina bilder du lyckdes hitta! Detta kommer bli en fröjd att använda. :-)
Vi ses i en zon nära dig!
 
Mattias H
Posts: 72
Joined: Sun 27 Apr 2014, 23:21

Re: Tabellhäftet klart

Sun 25 May 2014, 13:41

Bra jobbat. :)

Ligger numer på Paddan för snabb referens.
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Mon 26 May 2014, 23:55

Jag har fått OK av en amerikan som har grymma bilder i sin portfölj att använda hans bilder. Har inte gjort det ännu dock. Får bli till nästa lilla häfte...

Jag funderar på att brodera ut befolkningsregelsidan från TH till några sidor för att förklara lite av de saker som står som utvecklingsområden i den grå rutan men även skriva lite mer om projekt osv och se om det går att koppla MECKA med arkens utvecklingsnivå på ett tydligare sätt. Vad kan man bygga/laga osv i arken på olika utvecklingsnivåer och vad är inbördes rangordningen av projekt? Måste man ha vissa projekt klara innan man kan påbörja andra? Krävs vissa projekt för att kunna bygga/laga vissa saker? Hur lång tid tar det att låta en Skrotskalle bygga en trepipig skrotbössa osv.

Risken är att det blir onödigt komplicerat och i vägen för rollspelandet... måste testa i alla fall.

Det blir ett projekt med längre horisont än TH hsh.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Fri 30 May 2014, 23:10

Nu när jag spelat M0 så inser jag hur viktigt det är med en sida med samliga färdigheters bonuseffekter. Det ska ordnas härnäst. Sen gillade spelarna mina husregler kring befolkning så de kommer att utvecklas även de till nästa version. Har även idéer kring hur befolkningsformuläret ska utvecklas.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
Jurij 1138
Posts: 329
Joined: Fri 29 Apr 2011, 09:15
Location: Zonen på Öarna

Re: Tabellhäftet klart

Wed 04 Jun 2014, 22:42

Här finns all text du behöver för att lägga till i tabellhäftet. För övrigt ovärderligt häfte när man spelar!

http://bit.ly/1kCQjCX
________________________
Meka Extraordinaire
 
User avatar
Phalck
Topic Author
Posts: 190
Joined: Thu 10 Apr 2014, 09:53

Re: Tabellhäftet klart

Sun 08 Jun 2014, 22:13

Härligt! Tack. Jag fixar.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com
 
User avatar
kjetilkverndokken
Posts: 81
Joined: Sat 03 Sep 2011, 15:06

Re: Tabellhäftet klart

Mon 09 Jun 2014, 09:21

Takk for dette heftet, kommer til å bli verdifullt når jeg starter opp Mutant en gang etter fellesferien.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests