User avatar
Axelsson
Topic Author
Posts: 14
Joined: Fri 20 Dec 2013, 21:14

Snedtändning i strid

Thu 01 May 2014, 22:10

När vi spelade sist utmanade en av spelarna en krossare på en duell med tio patroner på spel. Två rundor in i striden använder spelaren en mutation som snedtände och fick resultat 2 alltså lika mycket skada. Jag tolkade detta att bägge två blev brutna samtidigt?

Kunde jag tolkat det på något annat vis?
 
TheBigBadPanda
Posts: 8
Joined: Tue 22 Apr 2014, 13:18

Re: Snedtändning i strid

Fri 02 May 2014, 09:53

Tycker att det känns rimligt. Situationen skulle väl då vara att krossaren överanstränger sig till den milda grad att hen själv kollapsar av utmattning. Jag har för mig att det finns ett liknande exempel i bok 1.

Vem som vann duellen blir ju då den mer intressanta frågan :)
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Snedtändning i strid

Fri 02 May 2014, 10:53

Det stämmer bra. Om skadan var nog för att bryta båda två så blir båda brutna samtidigt av den snedtända mutationen, ja. Vilken mutation var det?
Fria Ligan
 
User avatar
Axelsson
Topic Author
Posts: 14
Joined: Fri 20 Dec 2013, 21:14

Re: Snedtändning i strid

Fri 02 May 2014, 12:02

Mutationen var Amfibisk och spelaren (mutant med hund) la 4 MP på den och lyckades slå två ettor.

Jag fick ihop storymässigt att som samtidigt som hon hög tänderna i Krossaren och lyckades så ut honom föll han avsvimmad över henne och slog ut henne i fallet.

Domaren i matchen och Krossaren gick under samma boss så jag bestämde att Krossaren utgick som segrare, även om han hade stora svårigheter att stå på egna ben. Vem sa att livet är rättvist i Arken. :)
 
LÖWE
Posts: 17
Joined: Wed 30 Apr 2014, 17:04

Re: Snedtändning i strid

Fri 02 May 2014, 14:42

När vi spelade sist utmanade en av spelarna en krossare på en duell med tio patroner på spel. Två rundor in i striden använder spelaren en mutation som snedtände och fick resultat 2 alltså lika mycket skada. Jag tolkade detta att bägge två blev brutna samtidigt?

Kunde jag tolkat det på något annat vis?
Jaha du...

Jag som hade hoppats på att knyta dig och svensson till min kampanj...osså fusklirar ni i uvalla...

Var har ni er ark..?

Sorry att jag går out of topic...

// LÖWE
 
User avatar
Axelsson
Topic Author
Posts: 14
Joined: Fri 20 Dec 2013, 21:14

Re: Snedtändning i strid

Sat 03 May 2014, 10:33

Men tjenare

Japp, vi har kört en gång i veckan sen innan påsk. Det var synd, för jag hade gärna spelat det med dig som SL. Vilka har du mer som tänkbara spelare?

Arken är en strandad lyxfärja som ligger på nuvarande Saltholmen, Göteborg.
 
LÖWE
Posts: 17
Joined: Wed 30 Apr 2014, 17:04

Re: Snedtändning i strid

Sat 03 May 2014, 14:18

Men tjenare

Japp, vi har kört en gång i veckan sen innan påsk. Det var synd, för jag hade gärna spelat det med dig som SL. Vilka har du mer som tänkbara spelare?

Arken är en strandad lyxfärja som ligger på nuvarande Saltholmen, Göteborg.
Hos mig spelar amrtraka, krille o två andra som jag inre tror att du känner...vi har inte riktigt kommit igång än...några har gjort gubbar...oklart om jag kommer låta spelare välja ark och var kampanjen utsplelar sig...hade kanske vart bra iofs...hur gjorde du..?

Du kan väl hoppa in ngn gång som spelare även om du inte snackar metaplot..?

...eller så kan man slå ihop spelgrupperna om vi lirar gbg..? Ser nog helst sthlm som spelplats dock...mycket vatten, öar o tunnelbana...för såld på metroböckerna för att skippa tunnelbana...

Fresten ännu mer off...vi kör igång 6mm WWII i dagarna (blitzkrieg commander)...

// LÖWE
 
User avatar
Axelsson
Topic Author
Posts: 14
Joined: Fri 20 Dec 2013, 21:14

Re: Snedtändning i strid

Sat 03 May 2014, 15:39

Hos mig spelar amrtraka, krille o två andra som jag inre tror att du känner...vi har inte riktigt kommit igång än...några har gjort gubbar...oklart om jag kommer låta spelare välja ark och var kampanjen utsplelar sig...hade kanske vart bra iofs...hur gjorde du..?
Vi gjorde gubbar och planerade arken tillsammans första speltillfället, var den ligger ger ju både fördelen att folk vet ungefär hur där ser ut, men begränsar det hela en del också. Hade jag startat om idag hade jag nog låtit dem bestämma hur arken ser ut och jag var den låg.
Du kan väl hoppa in ngn gång som spelare även om du inte snackar metaplot..?
Det hade varit jätteroligt, jag kan ju ha en egen agenda som inte involverar metaplotten.
...eller så kan man slå ihop spelgrupperna om vi lirar gbg..? Ser nog helst sthlm som spelplats dock...mycket vatten, öar o tunnelbana...för såld på metroböckerna för att skippa tunnelbana...
Kan höra med dem, vi spelar imorgon igen.
Fresten ännu mer off...vi kör igång 6mm WWII i dagarna (blitzkrieg commander)...

// LÖWE
Det var den 17:e va? Jag ska bara se till att jag får färg på alla mina baser.

/Mattias
 
LÖWE
Posts: 17
Joined: Wed 30 Apr 2014, 17:04

Re: Snedtändning i strid

Sat 03 May 2014, 17:52

Japp 17e...har du 6mm WWII oxå...

Hade vart grymt om du hoppat in o spelat efter egen agenda...kanske nån från en annan ark..?

// LÖWE
 
User avatar
Axelsson
Topic Author
Posts: 14
Joined: Fri 20 Dec 2013, 21:14

Re: Snedtändning i strid

Sun 04 May 2014, 09:34

Japp 17e...har du 6mm WWII oxå...

Nä, ww2 har jag inget, var o vilka nationer? Östfront antar jag om Amrtraka är med o bestämmer. :)
Men jag åker gärna ned o tittar, eftersom jag inte provat reglerna ännu.
Hade vart grymt om du hoppat in o spelat efter egen agenda...kanske nån från en annan ark..?

Det hade kunnat fungerat riktigt bra, ska fundera på ett par olika koncept.

/Mattias

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests